شناسهٔ خبر: 65993 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نشست ستاد مدیریت بحران استان لرستان با حضور لاریجانی برگزار شد

تاکید رئیس مجلس بر برنامه ریزی برای بارش‌های ۲۰ فروردین و اردیبهشت ۹۸

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هواشناسی اعلام کرده که بارش های جدیدی در راه است که با توجه به بارش‌های ۲۰ فروردین و اردیبهشت باید لایروبی رودخانه ها فوری در دستور کار قرار گیرد تا آورده‌های سیل در بستر رودخانه دوباره مشکل ایجاد نکند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی لاریجانی شب گذشته در نشست ستاد مدیریت بحران استان لرستان حضور یافت که این جلسه برای اتخاذ راهکارها جهت جبران خسارات وارده و رفع مشکلات مردم حدود ۴ ساعت طول کشید.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر نخستین مسئله ضروری استان ارتباطات بوده که باید سریعتر مشکل آن رفع شود، گفت: هم اکنون برخی نهادها همانند ارتش، سپاه و نیروهای امدادی در مناطق سیل‌زده حضور می‌یابند، اما نمی‌دانند چگونه باید کمبودها در مناطق را اطلاع رسانی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه باید راه‌های روستایی و فرعی برای افزایش سرعت خدمت رسانی به مردم شناسایی شود، اظهار داشت: در حال حاضر برقراری ارتباط جاده اصلی به سادگی امکانپذیر نیست، بنابراین باید اولویت برقراری اتصالات راه ها و جاده ها باید با نقاطی باشد که وزارت نیرو برای وصل آب و برق به آن نیاز دارد و وزارت نیرو نیز در مناطقی که می تواند از طریق تلفن مشکل آب و برق را رفع کند از همین راه اقدام کند.

لاریجانی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات پشت صحنه با بازگشایی راه‌ها رفع می شود، افزود: وزارت راه و شهرسازی نیازهای خود در زمینه ماشین آلات و تجهیزات برای بازگشایی راه ها را به ستاد کل نیروهای مسلح ارائه دهد تا بتوان از این طریق مشکل راه ها رفع کرد.


لایروبی رودخانه ها با توجه به بارش‌های ۲۰ فروردین و اردیبهشت باید فوری در دستور کار قرار گیرد


وی با اشاره به مساعدت های ادامه داد: از دولت خواسته شده که منابعی در اختیار استاندارها قرار گیرد تا برای هزینه‌های فوری صرف شود و با سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ریزی می‌شود که این منابع در اختیار استاندار قرار گیرد تا دستگاه های مختلف از نظر منابع نقدی دچار مشکل نشوند.
رییس قوه مقننه با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌ها به خصوص در خرم‎آباد و پلدختر مسأله‌ای جدی است، تاکید کرد: هواشناسی اعلام کرده که بارش های جدیدی در راه است که با توجه به بارش‌های ۲۰ فروردین و اردیبهشت باید لایروبی رودخانه ها فوری در دستور کار قرار گیرد تا آورده‌های سیل در بستر رودخانه دوباره مشکل ایجاد نکند، لذا باید یک متولی برای بخش لایروبی تعیین شود، چراکه حتی سنگ و لای به خرم آباد منتقل شده است.
در نشست ستاد مدیریت بحران استان لرستان معاونان وزیر راه و شهرسازی نیزحضور داشتند.