شناسهٔ خبر: 66005 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اعزام و پذيرش نزديک به سه ميليون مسافر هوايي تا ۱۴ فروردين

هواپیما فرودگاه پرواز فرودگاه‎هاي کشور تا ۱۴ فروردين، با اعزام و پذيرش نزديک به سه ميليون نفر به مسافران نوروزي خدمت‎رساني کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: براساس آمار سامانه جامع آماری وزارت راه و شهرسازی از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۴ فروردین ۹۸، در مجموع فرودگاه‎های کشور نزدیک به سه میلیون مسافر را اعزام و پذیرش کردند و بستر و هدایتگر نشست و برخاست ۲۳۱۷۰ سورتی پرواز بودند.

همچنین بر اساس آمار ارسالی از فرودگاه‎ها، در این مدت فرودگاه مهرآباد با اعزام و پذیرش بیش از ۷۶۰ هزار مسافر در قالب نشست و برخاست ۶۲۵۸ پرواز بیشترین مسافر نوروزی را داشته است.

پس از مهرآباد، فرودگاه امام خمینی (ره) با میزبانی نشست و برخاست ۲۸۰۹ پرواز نزدیک به ۴۵۶ هزار مسافر را از و به مقاصد خارج از کشور اعزام و پذیرش کرده و در رتبه دوم قرار گرفته است.

فرودگاه مشهد نیز با اعزام و پذیرش بیش از ۴۰۳ هزار مسافر در مقاصد داخلی و خارجی، طی نشست و برخاست ۲۷۶۸ پرواز در جایگاه سوم قرارگرفته است و فرودگاه شیراز با اعزام و پذیرش بیش از ۱۶۳ هزار مسافر و میزبانی ۱۵۱۷ پرواز در جایگاه چهارم، فرودگاه اصفهان با اعزام و پذیرش نزدیک به ۱۰۳ هزار مسافر در قالب ۹۲۵ پرواز در جایگاه پنجم قرار گرفته‎اند.