شناسهٔ خبر: 66033 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه عنوان کرد:

تشریح اقدامات انجام شده در فرودگاه کرمانشاه برای جلوگیری از خسارت ناشی از بارش‌ها/ فرودگاه در اثر بارش‌ها خسارت ندید/ پیشبرد پروژه بهسازی ایرساید فرودگاه در سال ۹۸

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای جلوگیری از بروز خسارت در اثر بارش‌ها در این فرودگاه گفت: خشوبختانه در جریان بارش‌ها، با تدابیر اتخاذ شده، فرودگاه از آسی مصون ماند.

مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با بارش‌های اخیر در این فرودگاه گفت: با توجه به اطلاعیه هوانوردی و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی که پیش از شروع بارش‌ها منتشر شد،  و با توجه به بارش‌های سیل‌آسایی که رخ داد، از دو روز قبل از شروع بارش‌ها با معاونین و روسای ادارات، فرماندهان پلیس و سپاه، شرکت‌های هواپیمایی و واحدهای سوختگیری جلساتی برگذار شد و در این جلسه نماینده  سازمان هواشناسی توضیح داد که دو توده ابر با شدت بارندگی ۳۲ ساعت به استان نزدیک می‌شوند.

وی ادامه داد: در این جلسات برای تک تک حاضران وظیفه تعیین شد که پاشنه آسیل‌های بخش خود را، مخصوصا در ایرساید و دستگاه‌های کمک ناوبری تعیین کنند. در این مدت کارهای خوبی انجام شد و از آن جایی که احساس می‌شد ممکن است دستگاه‌های کمک ناوبری آسیب ببینند، با کیسه‌های شن از آن ها محافظت شد.

بیاتی افزود: مسیرهایی که امکان آب گرفتگی داشت، باز شد. ۵ دستگاه بیل مکانیکی، لودر و گریدر با ۵ راننده آماده شد که در صورت مواجهه با مشکلات مسیر آب باز شود. وقتی بارندگی شدت گرفت، مرخصی همه همکاران لغو شد و معاونان، روسای ادارات و کارکنان در فرودگاه حضور داشتند و  در آماده باش به سر می‌بردند. همچنین آب موجود در یکی از گلوگاه‌ها که خروج از آن به سختی انجام می‌شد، با ۱۲ پمپ تخلیه و از ورود آب به ترمینال و تاسیسات جلوگیری شد. دستگاه‌های کمک ناوبری نیز به آن خاطر که ایزوله بودند و ارتفاع داشتند، از آسیب مصون ماندند.

مدیر فرودگاه کرمانشاه با اشاره به پاکسازی سریع محوطه اطراف ترمینال پروازهای خارجی از آب گرفتگی گفت: اطراف ترمینال خارجی هم که بنا بود پرواز اسپارتا در آن انجام شود، در ساعت ۵ صبح از آب پاک شد و منطقه برای عملیات آماده شد. جای تقدیر و تشکر از همکاران که در دمای یک درجه زیر صفر جانانه کار کردند.

وی ادامه داد: در این بارش‌ها مشخص شد که خروجی آب در یکی از گلوگاه‌ها مشکل دارد که رفع این مشکل در طرح بهسازی دیده شده و اولین اقدام پس از تعطیلات باز کردن مسیر آب در این خروجی خواهد بود.

بیاتی با اشاره به اینکه پروازهای روتین هلال احمر در فرودگاه کرمانشاه انجام می‌شود، گفت: در این ایام چند پرواز به علت نبود مسافر لغو شندد و تنها یکی از کنسلی‌ها به علت بدی آب و هوا بود که آن پرواز نیز در واقع به علت علت هوای نامساعد و رعد و برق و وجود ابر در مسیر پرواز لغو شد. 

مدیر کل فرودگاه کرمانشاه در ادامه به بازدید مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از فرودگاه کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این بازدید توضیحات کامل در مورد ایرساید، لندساید و عملیات  انجام شده در این مدت به آقای امیرمکری ارائه شد.

وی افزود: در آذرماه سال ۹۶، پروژه بهسازی باند، تاکسی وی و اپرون فرودگاه کرمانشاه با اعتبار اولیه ۸۰ میلیارد تومان از محل منابع شرکت فرودگاه‌ها آغاز شد. اکنون این پروژه به علت شرایط جوی کمی از زمانبندی اولیه عق است، نسبت به برنامه زمانبندی عقبیم. اما مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها قول مساعد داد که اعتبارات سال ۹۸ این پروژه به طور کامل محقق شود تا برنامه به زمانبندی خود بازگردد.