شناسهٔ خبر: 66046 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد در تمامی محورهای شریانی مازندران جریان دارد

نظری ساری مدیر کل راه و شهرسازی مازندران گفت : با تلاش شبانه روزی همکاران راه و شهرسازی و عوامل راهداری تمامی محورهای شریانی استان باز و تردد در آن جریان دارد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه شهرسازی استان مازندران, سید محمد نظری با اشاره به اینکه  کلیه  محورهای اصلی و فرعی در استان مازندران باز و رفت و آمد در آن جریان دارد خاطرنشان کرد: عملیات بازسازی در تمامی  محورهای مواصلاتی استان اعم از اصلی و فرعی در کوتاه ترین زمان ممکن پس از سیلاب اخیر اجرایی و عملی شده است.

وی افزود: سیل در شهر زیرآب (سوادکوه) به تعدادی از منازل مسکونی خسارت وارد کرده است و برخی از واحدهای مسکونی را  در معرض خطر قرار داده است که با ارائه تسهیلات کم بهره و مساعدتهای بلاعوض درصدد میباشیم کمک های لازم را به خانوادههای خسارتدیده جهت جبران حوادث اخیر معمول کنیم.

نظری همچنین خاطرنشان کرد: جلوگیری از تخریب واحدهای تهدید شده و ساختمان‌هایی که احتمال ریزش وجود دارد از جمله اقداماتی است که در چند روز اخیر صورت گرفته است و در تلاش می باشیم در روزهای آینده  عملیات بهسازی و بازسازی را به بهترین نحو ممکن اجرایی نماییم.و گزارش کامل از وضعیت واحدهای مسکونی به وزارت متبوع ارسال گردید .

مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: بازگشایی راه دسترسی روستای  اتو در منطقه کسلیان زیرآب و همچنین سه روستای لفور در سوادکوه شمالی از جمله اقداماتی بوده است که در ۴۸ ساعت تا ۷۲ ساعت گذشته صورت گرفته است .

وی همچنین با عنوان این نکته که از ساعت دو بامداد سیزده فروردین شش دستگاه بیل مکانیکی و سه عدد بلدوزر و یک جرثقیل و دو دستگاه کمپرسی در مناطق سیل زده سوادکوه جهت هدایت آب به مسیر و پایداری رودخانه ها مشغول فعالیت می باشند یادآور شد : در این راستا تعداد حداقل ۲۵۰  عدد نیوجرسی جهت تثبیت در محدوده سیل در اختیار مدیریت بحران استان قرار گرفت .

سید محمد نظری تثبیت پل جمشید آباد – کرداب و همچنین هدایت آب و تثبیت دیوارهای ضامن محدوده سرخکلا و کارسالار را از جمله اقداماتی دانست که با همکاری شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و دستگاههای ذیربط در حال انجام می باشد .

وی یادآور شد : با استقرار ماشین آلات و حضور تلاش شبانه روزی بنده و همکارانمان در مناطق سیل زده سوادکوه درصدد بودیم  به اقدامات صورت گرفته در حیطه ی وظایف راه و شهرسازی بوده است سرعت بیشتری ببخشیم تا بتوانیم شرایط بحرانی را به حالت عادی برگردانیم.

نظری در خاتمه از حضور مستمر و تاثیر گذار استاندار مازندران و معاونت عمرانی استانداری در مناطق سیل زده جهت تسریع در انجام فعالیت های عمرانی و کمک رسانی به مردم آسیب دیده تشکر و قدر دانی کرد.