شناسهٔ خبر: 66052 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

بازگشایی کلیه محورهای روستایی شهرستان الیگودرز ظرف ۴۸ ساعت آینده/ ۱۶۹ میلیارد تومان خسارات سیل به الیگودرز و روستاهای اطراف آن

علی نبیان علی نبیان با اعلام اینکه میزان خسارات وارده به شهرستان الیگودرز و روستاهای اطراف آن، طبق آخرین برآوردها ۱۶۹ میلیاردتومان است، گفت: ظرف ۴۸ ساعت آینده کلیه محورهای مواصلاتی روستایی که دچار مشکلاتی بودند با همت و تلاش همکاران راهداری و راه و شهرسازی بازگشایی می‌شود.

علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در شهرستان الیگودرز و در مناطق روستایی بازدید میدانی داشتیم و جلساتی را نیز با فرماندار، مسئولان استانی و ملی برگزار کردیم تا میزان خسارات به این شهرستان و سایر روستاهای پیرامون آن برآورد شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه به دستور وزیر راه و شهرسازی به لرستان سفر کرده و هم اکنون برای بازدید میدانی در شهرستان الیگودرز و مناطق روستایی حضور دارد، گفت: جلساتی با فرماندار، مسئولان استانی و ملی برگزار کردیم تا میزان خسارات به این شهرستان و سایر روستاهای پیرامون آن برآورد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استان های معین الیگودرز، اصفهان، مرکزی، همدان و یزد معرفی شدند که در حال عملیات و امدادرسانی به منطقه هستند و در حال حاضر تمامی امکانات برای امداد رسانی بسیج شده اند.

نبیان افزود: ظرف ۴۸ ساعت آینده کلیه محورهای مواصلاتی روستایی که دچار مشکلاتی بودند با همت و تلاش همکاران راهداری و راه و شهرسازی بازگشایی می‌شود و سایر مراحل که شامل بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده، ابنیه، پل‌ها و سایر زیرساخت‌های شهرستان است با تامین اعتبار آغاز خواهد شد.

وی میزان خسارات به ابنیه، راه‌های روستایی، پل‌ها و سایر زیربناهای شهرستان الیگودرز را ۱۶۹ میلیاردتومان برآورد کرده و تاکید کرد: با تامین منابع، بازسازی کامل الیگودرز و سایر روستاهای پیرامون آن آغاز خواهد شد.

این مقام‌مسئول در عین‌حال امدادرسانی را برای این شهرستان و روستاهای اطراف آن شبانه‌روزی عنوان کرد و توضیح داد: عملیات امدادرسانی از سوی دولت، هلال احمر، خیرین و سایر نهادها در حال انجام است. با بازگشایی هایی که ساعت به ساعت در محورهای روستایی داریم امیدواریم تا مشکلات امدادرسانی را کاهش داده و با دقت و سرعت بیشتری امدادرسانی را انجام دهیم.