شناسهٔ خبر: 66061 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد:

پايان سفرهای نوروزی با جابه‌جايی بيش از سه ميليون و ۱۷۷ هزار مسافر هوايی

رضا جعفرزاده رضا جعفرزاده از پايان سفرهای نوروزی با جابه‌جايی بيش از سه ميليون و ۱۷۷ هزار و ۷۴۴ مسافر با انجام ۲۵ هزار و ۵۴۶ پرواز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده با اعلام آمار پروازهای نوروزی گفت: فرودگاه حضرت امام با انجام ۳۲۵۳ پرواز و جابه جايي ۵۲۶هزار و ۱۸۳ مسافر بالاترين حجم در پروازهاي بین المللی و فرودگاه مهرآباد با انجام ۲۶۸۵ پرواز و جابه جايي ۷۶۰هزار مسافر در این ایام بیشترین سرویس دهی در  پروازهای داخلی را ارائه کرده اند.

وي تعداد پروازهای عبوری  در این ایام را ۲۴ هزار و ۲۸۹ پرواز ذکر کرد و گفت: فرودگاه کیش در بین مراکز سیاحتی و گردشگری با سرویس دهی ۳۳۱ هزار و ۹۳۶ مسافر و انجام بیش از ۲۵۱۱پرواز ورودی و خروجی بيشترين سهم را برعهده داشته است كه در مقايسه با سال گذشته ۶درصد در پروازها و ۹درصد در جابه جايي مسافر افزايش داشته است.

جعفرزاده افزود: به مسافران عزيز اين اطمينان را مي دهيم كه چنانچه مواردي را مشاهده كرده اند كه نرخ بليت هواپيما بيرون از چارچوب تعيين شده از طرف شركت هاي هواپيمايي كه دامنه نرخ ها از طريق سايت انجمن شركت هاي هواپيمايي در دسترس قرار دارد، خريداري كرده اند در مرحله اول از طريق شركت هاي هواپيمايي و در نهايت از طريق سايت سازمان هواپيمايي كشوري قابل پيگيري است.

وي در پايان از تمامي مجموعه هايي كه در فرايند پروازهاي نوروزي فعال بوده و زمينه انجام پروازهاي ايمن وسلامت و امنيت شايسته فرودگاهها را فراهم كرده اند از جمله شركت فرودگاهها و ناوبري هوايي، پليس فرودگاهها، سپاه حفاظت هواپيمايي، شركتهاي هندلينگ تمامي مراكز ارائه بليت هواپيما چه دفاتر خدمات مسافرت هوايي و چه بخش هاي دفاتر خدمات الكترونيك كه طبق مقررات سرويس دهي كرده اند سپاسگزاري كرد.