شناسهٔ خبر: 66080 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان خبر داد:

۴۴۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان خسارت ره‌آورد سیل به حوزه مسکن و حمل و نقل استان اصفهان

امیرخانی حمیدرضا امیرخانی گفت: بیش از ۶۳ میلیارد تومان به حوزه حمل ونقل و حدود ۳۸۰ میلیارد تومان به بخش مسکن شهری در پی وقوع سیل اخیر در سطح استان وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، حمیدرضا امیرخانی اظهار داشت: میزان خسارات وارده به سطح جاده های استان به بیش از ۶۳ میلیارد تومان می رسد که در این میان ۱۳۱۶ کیلومتر راه، ۲ دستگاه پل تخریب شده، ۴۱۴ ابنیه فنی و پل خسارت دیده و ۵۶ دستگاه ماشین آلات راهداری خسارت دیده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان از خسارت ۲۰۰ میلیون تومانی به راه‌های دسترسی به شبکه ریلی استان در بخش راه آهن و چهارد میلیارد تومان به ساختمان‌های عمومی و دولتی خبر داد و گفت : عمده خسارات به سطح جاده ها و شبکه ریلی و ساختمان‌های دولتی و عمومی در شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، سمیرم، گلپایگان، خوانسار و روستاهای واقع در بخش کوهستانی و غرب و جنوب غربی استان وارد شده که با حضور شبانه روزی نیروهای راهدار و دیگر همکاران مجموعه وزارت راه وشهرسازی نسبت به مرمت و بهسازی به صورت موقت جهت عبور و مرور وسایل نقلیه در شبکه های حمل ونقلی اقدام تا در فرصت مناسب و با تخصیص اعتبارات لازم  بازسازی اصولی انجام پذیرد.

این مقام مسئول با توجه به اقدامات انجام شده در استان گفت: ۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین وسبک بهمراه ۹۰۰ نفر نیرو جهت مرمت، بازسازی و نگهداری جاده‌های استان اصفهان به طور شبانه روزی در طول محورهای استان در این ایام فعالیت داشته‌اند.

وی با توجه به معین بودن اصفهان برای استان لرستان در حوادث اخیر اشاره داشت و افزود: تعداد ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین ، نیمه سنگین و سبک و تعداد ۲۸ شاخه لوله با ۲۸ دستگاه تریلر برای کمک به استان لرستان اعزام شده اند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در ادامه به خسارات وارده به بخش مسکن شهری اشاره داشت و گفت: ۷۲۴ مورد واحد شهری تا ۵۰ درصد خسارت و ۲ هزار و ۵۵ واحد شهری تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده که در این میان ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت وارده به بخش آماده سازی مسکن مهر بوده و سرجمع حدود ۳۸۰ میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شده است.