شناسهٔ خبر: 66127 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس بندر و دریانوردی آبادان:

مجموعه اقدامات صورت گرفته مانع خسارت به اروندکنار شده است / پوشش مناسب سیل‌بندهای ایجاد شده جهت ورود سیلاب به شهر و خانه‌های مردم

جلسه رضا سفاری گفت: بندر اروندکنار نسبت به آبادان یک متر اختلاف سطح دارد و همین مساله باعث شد که در این منطقه انرژی بیشتری گذاشته شود و تا به امروز با مجموعه اقدامات صورت گرفته سیل‌بندها مانع ورود آب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا سفاری رییس بندر و دریانوردی آبادان درخصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در اروندکنار جهت جلوگیری از ورود آب به سیلاب‌ها اظهار کرد: بندر اروندکنار نسبت به آبادان یک متر اختلاف سطح دارد و همین مساله باعث شد که در این منطقه انرژی بیشتری گذاشته شود.

وی افزود: در همین خصوص از ششم فروردین که سطح آب بالا آمد شاهد ورود آن به شهر اروندکنار بودیم و از همان ابتدای این مساله تجهیزات لازم را به آنجا گسیل کردیم تا در زمان باقی‌مانده تا شدت گرفتن سیل‌بندهای لازم ایجاد شود تا با بیشتر شدن آب شاهد ورود آن به شهر و بندر نباشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر از جمله تجهیزات اصلی که در منطقه مشغول به کار هستند ۱۰ بیل مکانیکی، یک لودر، هفت کمپرسی و یک جرثقیل است و در کنار آن‌ها پمپ‌های تخلیه بود که برای تخلیه آب از نهرها استفاده شود. همچنین لایروبی نهرها انجام گرفت و از گل‌های تخلیه شده در ایجاد لبه در کنار همان‌ها بهره بردیم تا با بالا آمدن آب، شاهد ورود آن به خانه‌های مردم نباشیم.

سفاری تصریح کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته ایجاد سیل‌بند دورتادور بندر بود و دیگر مناطقی هم که احتمال سرازیر شدن سیل وجود داشت، این کار صورت گرفت. در خود شهر بندری با توجه به ارتفاعی که دارد وضعیت خوب است به جز یکی، دو نقطه که راه نفوذ آب از آن‌ها وجود داشت و با سیل‌بند آن‌ها را بستیم.

وی گفت: خدا را شکر با مجموعه اقداماتی که صورت گرفت خسارتی را شاهد نبودیم و تا الان سیل‌بندها با محاسباتی که انجام گرفته به خوبی کار پوششی را انجام داده‌اند و مانع نفوذ آب شده‌اند.