شناسهٔ خبر: 66224 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر راه در شورای مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویر احمد:

خوشبختانه با مدیریت استاندار، همدلی نمایندگان مجلس، مسئولان استانی و امام جمعه، ستاد بحران عملکرد بسیار ممتازی داشت

بازدید وزیر راه و شهرسازی از یاسوج سیل روز آغازین سال ۱۳۹۸  بیش از ۲۰ استان کشور را تحت تاثیر قرار داد و در ۱۳ استان کشور خسارات زیادی به راه‌ها و ابنیه‌ها واردکرد. استان جهارمحال بختیاری یکی از استان‌هایی بود که متحمل خسارت شد و در خبرها به خسارات سیل در این استان پرداخته شد، پرونده این هفته پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به سیل استان چهار محال و بختیاری اختصاص دارد که وزیر راه و شهرسازی نیز در این استان حضور پیدا کرد.

اعزام ۱۲ هزار نفر از کارکنان وزارت راه وشهرسازی و پیمانکاران با ماشین‌آلات و تجهیزات به لرستان و خوزستان/دستورکارهای فنی جدید برای بهسازی راه‌ها و احداث پل‌های جدید تهیه می‌شود

محمد اسلامی از اعزام ماشین‌آلات و تجهیزات ۱۲ هزار نفر از کارکنان وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران به لرستان و خوزستان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جدید کشور که حاکی از تداوم بارش در کشور در سال جاری است، تهیه دستورکارهای فنی جدیدی که برای بهسازی راه‌ها و احداث پل‌های جدید در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که به منظور بازدید از مناطق سیل زده به استان چهارمحال و بختیاری به آن استان سفر کرده است ضمن بازدید از برخی از محورهای شهرستان کوهرنگ در آن استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جاده‌ها و پل‌های بیشماری در استان به علت حجم گسترده بارش‌ها آسیب دیده‌اند. با اینحال، راهداران در استان مشغول به فعالیت شبانه‌روزی هستند تا هرچه سریعتر راه‌های این شهرستان و سایر نقاطی که درگیر سیلاب شده اند، پاکسازی شوند.

وزیر راه و شهرسازی ایمن‌سازی هرچه سریعتر راه‌ها و جاده‌ها را از نفوذ و نشت آب و آب‌شستگی از مهمترین اولویت‌های در دستور کار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و افزود:  در حال حاضر کشور از خشکسالی خارج شده است. با خروج از دوران خشکسالی و ورود به دوران ترسالی نیاز است تا جاده ها تغییراتی در بخشی مقاطع داشته باشند که در بحث زیرساخت ها به آن توجه خواهیم کرد. همچنین در بحث پل‌ها و آب روهایی که از بین رفته اند و خسارت ۱۰۰درصدی دیده اند، جایگزینی در دستورکار است.

اسلامی استان چهارمحال و بختیاری را در اولویت بازسازی ها عنوان کرد و گفت: بعد از مصوبه دولت، مقرر است تا در فهرست کل خساراتی که برآورد کرده ایم استان چهارمحال و بختیاری را در اولویت قرار دهیم و با تهیه برنامه ها و نقش های فنی، و تهیه ونصب و انتخاب پیمانکار عملیات بازسازی را شروع کنیم.

وی در خصوص برنامه هایی که وزارت راه و شهرسازی در استان های خوزستان و لرستان دارد نیز، توضیح داد: همکاران ما در سطح معاون وزیر و مدیران ارشد از بدو وقوع سیل در کشور و به ویژه در لرستان و خوزستای حضور میدانی فعال داشتند و تعدادی از آنها هنوز برای عید نوروز به خانه های خود نرفتند و به صورت آماده باش بودند.

عضو کابینه دولت دوازدهم اعلام کرد: حدود ۱۲هزار نفر از کارکنان وزارت راه و شهرسازی در حوزه راهداری و راهسازی به علاوه پیمانکاران ما که در سطح کشور بودند، ماشین آلات خود را به مناطق سیل زده لرستان و خوزستان گسیل کرده‌اند.

اسلامی افزود: هم‌اکنون در استان لرستان بیش از ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات را وزارت راه و شهرسازی برای امدادرسانی تحت اختیار دارد. فقط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تنها در شهر پلدختر ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات دارد و اینها در حال فعالیت هستند تا بتوانند راه‌هایی که تخریب شده اند را بازگشایی و بازسازی کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد: وزارت راه و شهرسازی با حضور گسترده ای که با استفاده از تمامی ظرفیت ها در اختیار دارد، ایمنی عبور و مرور را در مسیرها فراهم کند و با تهیه دستورکارهای فنی جدیدی که برای بهسازی راه‌ها و احداث پل‌های جدید در دستور کار دارد، شرایط متفاوتی را برای آینده با حجم بارش‌ها به وجود بیاوریم.

 

امام جمعه شهرکرد در دیدار با وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

لزوم نگاه ویژه دولت به منازل روستایی استان چهارمحال و بختیاری / مشکل عمده استان در توسعه نیافتن زیرساخت ها

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به عقب ماندگی تاریخی توسعه این استان تاکید کرد :عدالت در توزیع امکانات برای چهارمحال و بختیاری رعایت شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت الاسلام محمد علی نکونام امروز روز سه شنبه در نشست با وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده چهارمحال و بختیاری توسعه نیافتن زیرساخت ها از جمله راه است.

وی افزود: اگر مشکل راه های این استان حل شود، بسیاری از مشکلات دیگر چهارمحال و بختیاری نیز برطرف خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد که سحرگاه روز سه شنبه از منطقه موگویی برای دیدار با وزیر راه و شهرسازی به شهرکرد برگشته بود، افزود: در دهستان موگویی به دلیل نبود جاده دسترسی مطلوب، مردم تا چندین ماه در پیش برف باقی می مانند.

وی تصریح کرد: قرار بود برای رفع مشکلات جاده ای این منطقه محور گردنه عسل کشان بهسازی شود ولی نظریات کارشناسی با وجود اینکه دولت بودجه برای این راه اختصاص داده بود، باعث کُند شدن طرح توسعه راه منطقه شود و زیرسازی جزیی در این ناحیه صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد از وزیر راه و شهرسازی خواست یکبار برای همیشه مشکل ارتباط دهستان موگویی را برطرف کند تا مردم به مرکز استان دسترسی داشته باشند.

نکونام تاکید کرد: دهستان موگویی هیچ راهی ندارد و مردم مجبورند در زمستان به سختی از جاده های استان لرستان عبور و مرور کنند و جاده های شهرستان اردل و دیناران نیز بسیار سخت است.

وی از مدیریت چهارمحال و بختیاری در بحران سیلاب قدردانی کرد و گفت : خوشبختانه این سیلاب تلفات جانی نداشت ولی زیرساخت و بخش کشاروزی بسیار آسیب دید که انتظار دولت اعتبارات لازم را به استان اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: یکی از نیازهای دیگر استان استحکام سازی منازل روستایی است که دولت در این زمینه نگاه ویژه ای به استان داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد از وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت برای بررسی سیلاب اخیر درخواست کرد مشکل برق برخی از مناطق روستاهای سخت گذر این استان رفع شود.

 

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

سیل ۳۰ هزار میلیارد ریال به زیرساخت های کشور خسارت زد

وزیر راه و شهرسازی، خسارت های سیلاب اخیر به زیر ساخت های کشور را حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در سفر به شهرکرد بااشاره به اینکه به زیرساخت های کشور در حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال آسیب وارد شده است، اظهار کرد: این خسارت ها مربوط به تخریب کامل جاده ها، از بین رفتن پل ها، رانش سطح جاده ها و بخش های مختلف زیرساختی است.

وی در این خصوص که تا چه زمان فرآیند تعمیر، بازسازی و بهسازی زیرساخت های آسیب دیده از سیلاب برطرف می شود، گفت: برخی از این آسیب ها به فوریت برطرف می شود و برخی از طرح ها نیز تا یکسال زمان می برد.

وی گفت: در سیلاب اخیر ۲۴ استان، ۲۳۱ شهرستان، ۲۶۹ شهر و ۵ هزار روستا درگیر سیل بود و تاکنون با این شدت و گستردگی حوادث سیلابی در کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: سیل به بیش از ۱۲ هزار کیلومتر از راه های کشور خسارت زده که این میزان راه های خسارت دیده حدود ۶ هزار و ۸۰۰ نقطه از کشور بویژه شهرهای سیل زده را شامل می شود.

وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از هیات دولت برای بررسی خسارت های سیلاب اخیر، دوشنبه شب وارد شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر دو روزه به چهارمحال و بختیاری به شهرستان های سیل زده استان سفر کرد تا خسارت ها را برای ارائه گزارش به هیات دولت اعلام کند.

سیلاب های اخیر بخش های زیربنایی از جمله تعدادی از پل ها و جاده های روستایی و شهری در چهارمحال و بختیاری را تخریب کرد.

در سیلاب اخیر نزدیک به ۶ هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، اراضی کشاورزی و مسکن روستایی و شهری استان چهارمحال و بختیاری خسارت وارد شد.

 

 

وزیر راه و شهرسازی در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

ورود شوراي عالي شهر سازي به ساخت و ساز در حريم رودخانه ها در اولين جلسه ۹۸/ تغییر در طرح جامع استان‌ها برای پایه‌گذاری یک شهر مصون و ایمن

 

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مناطق سیل‌زده استان چهارمحال و بختیاری گفت: عملکرد ستاد بحران استان در اقدامات پیش‌گیرانه و بعد از وقوع سیل خوب بوده است و برای جلوگیری از هرگونه اتفاقی باید به عنوان یک ملاحظه جدی و قاطع احداث‌های کنار رودها و مسیل‌ها جابه‌جا شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درخصوص حضور در استان چهارمحال و بختیاری و ارزیابی مدیریت بحران این استان اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت استاندار، همدلی نمایندگان مجلس، مسئولان استانی و امام جمعه محترم ستاد بحران عملکرد خیلی ممتازی داشت. این اقدامات هم پیش‌دستانه و هم آگاهانه بود و اقدامات انجام گرفته به صورت هماهنگ و منسجم صورت گرفت. خوشبختانه با این مجموعه اقدامات تلفات انسانی در استان نداشتیم و کسی هم آسیب ندید.

وی ادامه داد: نکته مهم که باید در این خصوص این است که باید توجه داشته باشیم این حوزه آبریز از فقر بی‌آبی رهایی پیدا کرده و سال پربرکتی را بابت حجم نزولات آسمانی داریم. به هرحال طبیعی است خسارات مالی هم داشته باشیم که این خسارات در بخشی به منازل و زندگی مردم وارد شد و در بخش دیگر هم زمین‌های زراعی، باغات، آبزی‌پروری، دامداری و هم در دیگر بخش‌ها شاهد وارد شدن خسارت بودیم.

وی افزود: در همین خصوص دولت در اولین جلسه کاری خودش در هفتم فروردین برای وضعیت مردم و خساراتی که کل استان‌ها دیده بودند یک مصوبه داشتند که شامل کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت است. به محض این‌که ارزیابی‌ها انجام شود این مبالغ قابل پرداخت بوده و اعتبار آن‌ها تامین شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این بین اما یک ملاحظه جدی  و قاطع وجود دارد و آن این است که تمام کسانی که در مسیر رودها و حریم طغیانی قرار دارند باید جابه‌جا شوند. در همین زمینه از استاندار و تمام دستگاه‌های استانی خواهش داریم که این جابه‌جایی‌ها صورت گرفته و به یک نکته امن و بالادستی منتقل شوند تا دیگر شاهد خسارات مجدد نباشیم.

محمد اسلامی در بازدید از مناطق سیل‌زده و آسیب‌دیده استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بیشترین خسارت‌های وارده در حوزه وزارت راه و شهرسازی است. در استان چهارمحال و بختیاری و در راه‌های روستایی که به طور طبیعی در مناطق کوهستانی قرار دارد شاهد آسیب به ابنیه‌های فنی و آب‌شستگی بوده‌ایم. خسارت‌ها برای استان و دیگر استان‌ها برآورد و ارسال شده و در جلسه آینده دولت هم درخصوص زیرساخت‌ها تصمیم خواهیم گرفت.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شده امیدوار هستیم بتوانیم سه کار را موازی پیش‌ببریم. یکی از این موارد در وهله نخست در زمان خود بحران است که ما توانستیم با کمک همکاران‌مان، بخش خصوصی، مردم و نیروهای مسلح که به پشتیبانی آمدند راه‌های مسدود شده باز کنیم. خیلی از روستاهای ما دچار انسداد شدید با سقوط بهمن و سنگ شدند. امروز به جز برخی از راه‌ها که مسیر جایگزین برای آن‌ها تعریف شده‌اند و این موضوع به خاطر بحث ایمنی بود بقیه راه‌های ما باز هستند.

وی ادامه داد: در گام بعدی شروع ترمیم‌ها و در گام سوم درخصوص برخی مسیرهاست که قابل استفاده مجدد نبوده و باید جایگزین شوند و در برخی از آنها باید تونل ایجاد شود. در این بین برخی از پل‌ها هم با توجه به حجم آب و بارش‌ها که در رودخانه‌ها جریان پیدا کرده نسبت به ۵۰ سال گذشته یک نسبت سه برابری دارد و به همین خاطر باید مفروضات مهندسی جدید ایجاد و جایگزین شود.

اسلامی تاکید کرد: همه این موارد در دستور کار است و در مورد بحث شهرسازی هم مطالعات در اولین جلسه شورای شهرسازی درخصوص شهرهایی که آسیب دیده‌اند آغاز خواهد شد و با حضور دستگاه‌های مربوط تصمیمات جدید گرفته می‌شود. در ملاحظات شهرسازی باید به این نکته دقت شود که از دوره خشکسالی عبور کرده‌ایم و زمین‌هایی که آب باید از آن‌ها عبور کنند را آزاد کنیم. در طرح‌های جامع این موارد لحاظ شده تا در شهرسازی بتوانیم با لحاظ کردن این دبی جدید که دریافت کردیم یک شهر مصون از آسیب را پایه‌گذاری کنیم.

 

 

سیل ۳۰ هزار میلیارد ریال به زیرساخت های کشور خسارت زد

وزیر راه و شهرسازی، خسارت های سیلاب اخیر به زیر ساخت های کشور را حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در سفر به شهرکرد بااشاره به اینکه به زیرساخت های کشور در حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال آسیب وارد شده است، اظهار کرد: این خسارت ها مربوط به تخریب کامل جاده ها، از بین رفتن پل ها، رانش سطح جاده ها و بخش های مختلف زیرساختی است.

وی در این خصوص که تا چه زمان فرآیند تعمیر، بازسازی و بهسازی زیرساخت های آسیب دیده از سیلاب برطرف می شود، گفت: برخی از این آسیب ها به فوریت برطرف می شود و برخی از طرح ها نیز تا یکسال زمان می برد.

وی گفت: در سیلاب اخیر ۲۴ استان، ۲۳۱ شهرستان، ۲۶۹ شهر و ۵ هزار روستا درگیر سیل بود و تاکنون با این شدت و گستردگی حوادث سیلابی در کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: سیل به بیش از ۱۲ هزار کیلومتر از راه های کشور خسارت زده که این میزان راه های خسارت دیده حدود ۶ هزار و ۸۰۰ نقطه از کشور بویژه شهرهای سیل زده را شامل می شود.

وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از هیات دولت برای بررسی خسارت های سیلاب اخیر، دوشنبه شب وارد شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر دو روزه به چهارمحال و بختیاری به شهرستان های سیل زده استان سفر کرد تا خسارت ها را برای ارائه گزارش به هیات دولت اعلام کند.

سیلاب های اخیر بخش های زیربنایی از جمله تعدادی از پل ها و جاده های روستایی و شهری در چهارمحال و بختیاری را تخریب کرد.

در سیلاب اخیر نزدیک به ۶ هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، اراضی کشاورزی و مسکن روستایی و شهری استان چهارمحال و بختیاری خسارت وارد شد.

 

 

وزیر راه و شهرسازی در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:

لزوم تبدیل تهدید‌های ایجاد شده توسط سیل به فرصت و موفقیت / تصمیم گیری درخصوص خسارت به زیرساخت‌های کشور در جلسه بعدی دولت/ لزوم توقف ساخت‌وسازها در بستر و حریم‌های طغیانی یک بار برای همیشه/ لزوم توجه به فرهنگ و ایمنی روستاها در جانمایی‌های جدید

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان گفت: اولویت در رسیدگی به خسارات در بخش مسکونی و کسب‌ و کار است و استان‌ها جمع‌بندی ستاد بحران در بخش جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن را سریع‌تر اعلام کنند تا پرداخت‌ها آغاز شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: بعد از حدود یک دهه خشکسالی در کشورکه اندوه فراوانی برای مردم کشورمان به همراه داشت خداوند متعال درهای برکت کریمانه خود را باز کرد و با نزولات آسمانی این مملکت سیراب شد.

وی ادامه داد: امروز شاهد پر شدن تالاب‌ها و سدها هستیم که  تعدادی از آن‌ها سرریز شدند و بابت این مساله خوشحالیم که از اندوه بی آبی و غصه رهایی پیدا کردیم، هرچند که در این خسارت برخی از هموطنان‌مان، عزیزان و بستگان خود را از دست دادند. جا دارد بازهم با آنها ابراز همدردی داشته باشیم و به همه آنها تسلیت بگویم.

وزیر راه شهرسازی با اشاره به حضور در استان چهارمحال و بختیاری به عنوان نماینده رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید مشکلات سیل و بحران آن تبدیل به یک فرصت شده و تبدیل به سازندگی و پیشرفت شود، گفت: با یک مشارکت یکپارچه و هماهنگ باید فرصت هایی که سیل به وجود آورده به پیشرفت تبدیل کنیم. از زمان وقوع لحظه استان ها را لحظه به لحظه رصد کردیم.  ۲۴ استان، ۲۳۱ شهرستان، ۲۶۹ شهر و بیش پنج هزار روستا در گیر سیل شدند که تا به حال حادثه‌ای به این شدت و گستردگی کشور را در حوادث غیرمترقبه درگیر نکرده بود.

وی افزود:  البته با توجه به پیش‌بینیهای هواشناسی، هشدارها و اخطاریه‌هایی که از سوی این سازمان به هنگام صادر شد در کنار درایت استانداران به خصوص استاندار چهارمحال و بختیاری تمهیدات در نظر گرفته شده باعث شد این استان تلفات جانی نداشته باشد.

این عضو کابینه دولت با تشکر از همراهی نماینده ولی فقیه در استان و همچنین نمایندگان این استان در مجلس در کمک به مردم استان چهارمحال و بختیاری جهت جبران خسارت ها با اشاره به جلسات دولت در ۷ و ۱۱ فروردین اولویت رسیدگی به خسارات را بخش مسکونی و کسب‌ و کار دانست و تصریح کرد: در این مصوبه دولت بخشی از آن بلاعوض و بخش دیگرش تسهیلات ارزان قیمت است که دارای یارانه بوده و دولت یارانه آن را پرداخت می کند.

وی ادامه داد: در استان‌هایی که ستاد بحران جمع‌بندی را در بخش جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن انجام داده‌اند هرچه سریع‌تر آن را اعلام کنند تا پرداخت‌ها آغاز شود. در بخش زیرساخت هم که به دولت و حاکمیت مربوط می شود جمع بندی آن در جلسه آتی دولت تصمیم‌گیری می‌شود تا منابعی از صندوق توسعه ملی دریافت شود. در این خصوص هم مذاکراتی و پیگیری‌هایی انجام شده تا میزان مصوب مشخص شود.

اسلامی اضافه کرد: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه وزارت راه و شهرسازی در شرایط بحران و پس از  بحران اولین وظیفه خود را باز نگهداشتن پل‌ها و مسیرها می‌داند تا با برقرار نگه داشتن عبور و مرور مردم بصورت ایمن رفت و آمد کنند.

وزیر راه شهرسازی تاکید کرد: در این خصوص لازم به ذکر است که وزارت راه و شهرسازی حدود ۱۴ هزار نفر از راهداران و افرادی که بصورت خودیار و همیار راهداری ما هستند که شامل پیمانکاران بخش خصوصی نیز هست با بیش از حدود ۱۰ هزار ماشین در ایام نوروز به صورت فراگیر استفاده کرد.

وی تشریح کرد: به رغم اینکه وزارت راه و شهرسازی طی چند سال اخیر تضعیف شده است و به راهداری توجه لازم از جهت تجهیزات نشد تا نوسازی شود تا کفایت شرایط کنونی را داشته باشد با این حال به رغم همه کاستی‌ها سعی شد حداکثر آمادگی را داشته باشند. این عزیزان از یک زمستان سخت در کار بودند در ایام نوروز شدند و همزمان با سیلاب در ۲۴ استان که تعدادی از معاونان و مدیران ارشد ما هنوز مشغول به کار هستند.

اسلامی با اشاره به جلسه دیدار اعضای ستاد بحران با مقام معظم رهبری اظهار کرد: باید عوامل موجب خسارت شناسایی و حل شوند. مثل ساخت و سازها در بستر و حریم طغیانی که باید برای یک بار همیشه آن را متوقف کنیم. در گذشته خیلی خشک رود و مسیل داشتیم که هیچکس باورش نمی شد که آنها رنگ آب بگیرند.

وی ادامه داد: حتی مصوبه‌ای را در نظر گرفتیم که به عنوان یک طرح در مجلس تصویب شده بود که به وزارت نیرو اجازه داده شد که این زمین ها را بفروشد که دولت با آن مخالفت کرد.

وزیر راه شهرسازی گفت: ما امروز با یک تکلیف مواجه هستیم و آن این است که دیگر اجازه ندهیم کسی در این حریم و بسترها احداثی داشته باشد و درکنار دیگر دستگاه‌ها دولت هم روی این مساله اهتمام ویژه دارد.

وی افزود: وظیفه ما در وزارت راه و شهرسازی هم به خصوص در شورای شهرسازی این است که در یک بازه بلندمدت از نظر دریافت آب مفروضات مهندسی جدیدی را برای آن مناطقی که با این شرایط روبه‌روهستند در نظر بگیریم و تاثیرگذار باشیم. در این جانمایی‌ها و جابه‌جایی‌ها در شورای شهرسازی مصوبات لازم به ادارات کل استانی و استانداری‌ها اعلام می‌شود و البته این مساله شامل روستاها نیز می‌شود.

وی گفت: موضوع روستاها به بنیاد مسکن مربوط بود و در این خصوص تاکید شده است یک تیم فنی و مشاور مشخص کنند تا اگر روستاها در مکان‌هایی قرار دارند که امکان لغزش زمین و رانش وجود دارد به نقطه مناسبی کوچ داده شوند. در همین زمینه تاکید شده است برای اهالی آن روستاها خانه‌هایی با فرهنگ و ذائقه خودشان بنا شود و در آن نقاط شرایط زندگی بهتری داشته و برابر بلایای طبیعی و در مواجهه با آنها از ایمنی لازم برخوردار باشند.

اسلامی در پایان گفت: امروز با بازدید از مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری و اشراف کامل به مناطق و جمع‌بندی ستاد مدیریت بحران اقدامات اجرایی لازم را جهت رفع محرومیت انجام می‌شود.

 

معاون دفتر ابنیه فنی سازمان راهداری خبر داد؛

پیش‌بینی خسارت ۲۱۰۰ میلیاردتومانی به راه‌ها و ابنیه کشور در سیل‌های اخیر/۳۷۹ میلیاردتومان خسارت به راه‌ها و پل‌های استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، خراسان‌شمالی و چهارمحال و بختیاری

معاون دفتر ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام این مطلب که تاکنون ۱۶۰۰ میلیاردتومان به راه‌ها و پل‌های استان‌های سراسر کشور خسارت وارد شده است، میزان خسارات را به راه‌ها و ابنیه فنی پنج استانِ ایلام، کردستان،ريال کرمانشاه، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری تشریح کرد.

محمد راشد مدرس گرجی معاون دفتر ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت خسارات به راه‌ها و ابنیه استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری به ارایه توضیحاتی پرداخت.

مدرس‌گرجی با اعلام این مطلب که میزان خسارات ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه در آمار نیامده است و نیازمند بررسی بیشتری است که در روزهای آتی اعلام خواهد شد، گفت: دو روز اخیر بارش‌ها در استان‌های سراسر کشور بسیار شدید بوده است. همکاران ما در راهداری استان‌ها در حال انجام خدمات‌رسانی هستند که این خدمات شاملِ ایجاد راه‌های دسترسی موقت، عبور موقت و پاکسازی راه‌ها هستند.

معاون دفتر نگهداری ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: به غیر از دو روز اخیر ۱۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه سراسر کشور وارد آمده است و پیش‌بینی ما این است که با احتساب بارش‌های دو روز اخیر و روزهای باقیمانده از بارش، میزان خسارات به ۲۱۰۰ میلیاردتومان برسد.

وی میزان خسارات به راه ها و ابنیه را به تفکیک استان‌های نامبرده اعلام کرد و گفت: در ایلام، مجموعا ۲۵ میلیاردتومان خسارت به ۱۰۲ کیلومتر راه و ۳۹۵ دستگاه پل وارد آمده است. عمده خسارت های کلی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد را راه‌ها و پل‌های روستایی استان دیده اند.

مدرس‌گرجی ادامه داد: در کردستان مجموعا ۲۳ میلیاردتومان خسارت به ۹۹ کیلومتر راه و ۲۰۱ دستگاه پل، در کرمانشاه ۱۴۸ میلیاردتومان خسارت به ۳۶۷ کیلومتر راه و ۱۸۲ دستگاه پل وارد آمده است. همچنین در استان خراسان شمالی نیز مجموعا ۱۲۹ میلیاردتومان خسارت به ۱۳۵۳ کیلومتر راه و ۳۷۸ دستگاه پل و ابنیه فنی و در چهار محال و بختیاری نیز ۵۴ میلیاردتومان خسارت به ۲۳۳ کیلومتر راه و ۵۵ دستگاه پل وارد آمده است.

 

در پی بارش سنگین برف در استان چهار محال و بختیاری

تردد در گردنه شاه‌منصوری ممنوع شد/ضرورت تردد با زنجیر چرخ در گردنه چری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به ‌علت بارش برف و کولاک تردد در گردنه شاه‌منصوری ممنوع شده است، گفت: تردد در گردنه چری به کندی در حال انجام است و رانندگان تنها با زنجیر چرخ می‌توانند در این محور تردد کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد جمشیدی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به‌ علت بارش برف و کولاک تردد در گردنه شاه‌منصوری ممنوع شده است، گفت: تردد در گردنه چری به کندی در حال انجام است و رانندگان تنها با زنجیرچرخ می‌توانند در این محور تردد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هم‌اکنون در محورهای میان‌کوه و دیناران شهرستان اردل، گردنه دالورا در شهرستان لردگان، محورهای شهرستان کوهرنگ، سه راهی جونقان و گردنه گوشنگلی بارش برف و سایر محورها بارش باران گزارش شده است.

وی با با بیان اینکه عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری توسط راهداران در حال انجام است، خاطرنشان کرد: عملیات برف‌روبی تا پایان بارش‌ها ادامه دارد.

به گزارش فارس، جمشیدی در پایان با درخواست از رانندگان جهت تردد غیرضروری در محورهای کوهستانی افزود: رانندگان جهت تردد در محورهای کوهستانی و به‌خصوص گردنه‌ها زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند./

 

گزارش تصویری از دیدار وزیر راه و شهرسازی با امام جمعه شهرکرد برای بررسی خسارات ناشی از سیل

http://news.mrud.ir/photo/۶۶۲۰۰

 

۲- گزارش تصویری از جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان چهار محال و بختیاری با حضور وزیر راه و شهرسازی

http://news.mrud.ir/photo/۶۶۲۰۲

 

۳- گزارش تصویری بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های در حال احداث و مناطق سیل‌زده استان چهار محال و بختیاری

http://news.mrud.ir/photo/۶۶۲۰۶