شناسهٔ خبر: 66261 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تاجبخش ریيس سازمان هواشناسي كل كشور در برنامه تيتر امشب خبر داد:

تدوام روند افزايش دما و دبي طبيعي آب تا دو روز آينده/ احتمال آبگرفتگي معابر و طغيان رودخانه ها در نواحي جنوبي

 سحر تاج بخش سحرتاجبخش خبر داد: فعاليت سامانه بارشي فعلي در كشور به صورت رگباري پيش‌بيني شده است و احتمال آبگرفتگي معابر، طغيان رودخانه ها و سيلاب هاي احتمالي در استان هاي تحت تأثير همچنان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي سحر تاجبخش مسلمان معاون وزير راه و شهرسازي و ریيس سازمان هواشناسي كل كشور با حضور در برنامه تيتر امشب در خصوص آخرين وضعيت جوي كشور بيان كرد: در حال حاضر وضعيت جوي از نظر دمايي تا دو روز آينده رو به افزايش است كه اين مسئله احتمال ذوب برف و افزايش دبي طبيعي را بالا خواهد برد.

تاجبخش در ادامه از ورود سامانه بارشي جديدي از روز جمعه به نواحي جنوبي كشور خبر داد و گفت: خوشبختانه در روزهاي شنبه، يكشنبه و دوشنبه اين سامانه در مناطق جنوبي فعاليت كرده كه موجب بارش در استان هاي خوزستان، لرستان و همچنين ساير استان هاي حاشيه اي زاگرس مياني نخواهد شد اما استان هاي ديگر را درگير خواهد كرد.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه اين سامانه روز شنبه استان هاي بوشهر، فارس، جنوب كرمان، سيستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب اصفهان را تحت تأثير قرار مي دهد گفت: فعاليت اين سامانه روز يكشنبه گسترده تر شده و پس از عبور از استان بوشهر، موجب بارش در هرمزگان، سيستان و بلوچستان، كرمان، يزد، اصفهان، خراسان شمالي، خراسان جنوبي و خراسان رضوي خواهد شد.

رئيس سازمان هواشناسي كل كشور ادامه داد: بارش هاي مذكور به صورت رگباري بوده و قطعا مانند روزهاي گذشته نخواهد بود ولي بايد بگوييم كه همچنان احتمال آبگرفتگي معابر، طغيان رودخانه ها و سيلاب احتمالي در اين مناطق وجود دارد.

به گفته اين مقام مسئول در اين سه روز شاهد وزش باد در مناطق ساحلي و همچنين تلاطم دريا خواهيم بود.

تاجبخش در ادامه سخنان خود تأكيد كرد: اين وضعيت تا جنوب استان گلستان ادامه داشته و گسترده خواهد شد ضمن اينكه فعاليت سامانه بارشي در اين منطقه نيز در سه روز آينده پيش بيني شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين مطلب كه سامانه بارشي مذكور تا روز دوشنبه در منطقه ما فعال خواهد بود گفت: طبق پيش بيني هاي انجام شده فعاليت سامانه در مناطق جنوبي از جمله هرمزگان، سيستان و بلوچستان و بخش هايي از خراسان هاي شمالي، جنوبي و رضوي بيشتر خواهد بود.

به گفته تاجبخش اين سامانه روز دوشنبه از حاشيه شرقي عبور و خارج شده و از روز سه شنبه ديگر مسئله خاصي را در كشور نخواهيم ديد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: پس عبور هفته پيش رو، از آغاز هفته آينده سيستم جديدي از نواحي شمال غربي به كشور وارد شده كه جزئيات آن در روزهاي آتي اعلام خواهد شد.