شناسهٔ خبر: 66270 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در اطلاعیه سازمان هواشناسی اعلام شد؛

سامانه بارشی در راه است / احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در شمال شرق، جنوب و جنوب شرق کشور / خلیج فارس و دریای عمان در سه روز آینده مواج می‌شود

آب و هوا سازمان هواشناسی درخصوص شرایط جوی سه روز آینده در نقاط مختلف کشور بارش باران، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، بارش تگرگ در مناطق مستعد، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابرعمومی را پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیرو اطلاعیه شماره ۱۲ پنجشنبه ۲۲ فروردین، سامانه بارشی فعالی از روز جمعه ۲۳ فروردین وارد کشور شده  و در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در کشور فعال خواهدبود، در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور پیامد ورود این سامانه بارش باران، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، بارش تگرگ در مناطق مستعد، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابرعمومی خواهد بود. براین اساس مناطق درگیر این شرایط جوی به شرح زیر پیش بینی می شود:

شنبه ۲۴ فروردین؛ مناطق مرکزی و جنوبی بوشهر، جنوب و شرق فارس، جنوب کرمان، شمال و شرق خراسان جنوبی، شمال خراسان شمالی، هرمزگان و جزایر آن، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان.

یکشنبه فروردین ۲۵؛ شرق خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و جزایر آن، سیستان و بلوچستان، شرق فارس، جنوب اصفهان، شرق یزد.

دوشنبه  فروردین ۲۶؛ تا اواسط روز، شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شرق کرمان، شمال شرق هرمزگان، شمال و جنوب سیستان و بلوچستان.

با توجه به پیش بینی بارش شدید و رگبار ی آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیلها، طغیان رودخانه های فصلی و لغزندگی جاده‌ها در مناطق یاد شده، به هموطنان گرامی و سازمانها و ارگانهای ذیربط توصیه می شود، تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی به عمل آورند

همچنین اما به اطلاع می رساند روز های شنبه، یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب نفوذ سامانه بارشی فعال، مواج و طوفانی خواهد بود، طی این مدت ارتفاع موج بویژه در خلیج فارس و دریای عمان بین یک و نیم تا بیش از دو متر برآورد می شود. از این رو توصیه می شود طی این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی بعمل آید.