شناسهٔ خبر: 66300 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز خبر داد؛

تکمیل ۴۰۰۰ واحدمسکونی نیمه‌کاره توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز در سالجاری/احداث پنج هزار واحد مسکونی جدید در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

کیومرث سلگی کیومرث سلگی با اعلام اینکه حدود پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی خانوارهای دو معلول به پایان رسیده و هشت هزار واحد آن طبق تفاهم‌نامه منعقده عملیاتی شده است از تکمیل چهار هزار واحد مسکونی نیمه‌کاره توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز در سالجاری و احداث پنچ هزار واحد مسکونی جدید در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر خبر داد.

کیومرث سلگی مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اقدامات آن انجمن را برای سال جدید تشریح کرد و گفت: در سال ۹۸ برنامه انجمن خیرین مسکن‌ساز این است که حدود ۴هزار واحد مسکونی نیمه‌کاره تکمیل شود.

سلگی ادامه داد: احداث ۵ هزار واحد مسکونی جدید نیز در دستور کار است که عمده زمین‌های آنها برای احداث مسکن دریافت شده است که این واحدهای مسکونی عمدتا در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر قرار دارند که تسهیلات آنها مشخص شده است و مقرر شده تا تسهیلات برای احداث ۵ هزار واحد مسکونی جدید تخصیص یابد.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز با اعلام اینکه تامین مسکن خانوارهای دو معلول نیز از دیگر برنامه‌های انجمن در سال جاری است، توضیح داد: انجمن خیرین مسکن‌ساز به عنوان دبیرخانه تامین مسکن خانوارهای دومعلول، انجام بخشی از کار را برعهده دارد.

به گفته سلگی، ساخت و احداث ۱۴هزار و ۲۰۰ واحد مسکن برای دو معلوله ها در دستور کار است که تفاهم‌نامه آن نیز پیش‌تر بین وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضفعان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و انجمن خیرین مسکن ساز به امضا رسید.

وی افزود: از میزان ۱۴هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برای دو معلوله ها، حدود ۸ هزار واحد آن عملیاتی شده و ۵هزار و ۲۰۰ واحد آن به اتمام رسیده است.

سلگی گفت: با توجه به اینکه دو سال از زمان تفاهم نامه منعقد شده باقی مانده است امیدواریم تا هرچه زودتر تسهیلات موردنیاز تخصیص یابد.

وی از تخصیص زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای تکمیل پروژه مسکن خانوارهای دومعلوله‌ خبر داد و با اعلام اینکه در صورت تخصیص تسهیلات، واحدهای مسکونی خانوارهای دو معلول، پایان سال ۹۹ به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: تکمیل واحدهای مسکونی خانوارهای دو معلول در صورت تخصیص منابع موردنیاز می تواند به الگویی مناسب در کشور بدل شود.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز همچنین گفت: در بحث تسهیلات، عمده‌ترین مشکلی که در سطح کشور وجود دارد توقف تخصیص منابع برای تکمیل مسکن های مهر توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز بوده است که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

سلگی افزود: در حال حاضر یکهزار و ۵۰۰ نفر از هیات امنا و هیات‌مدیره هستند که عضو انجمن خیرین مسکن‌ساز هستند که در حال ارایه خدمات هستند. این افراد بدون آنکه هزینه‌ای را متوجه دولت و نظام کنند با امکانات خود فعالیت می‌کنند که ضرورت دارد تا از خدمات آنها حمایت شود. همچنین، تقاضا داریم که بحث تسهیلات ارزان قیمت و واگذاری زمین برای اقدامات آتی انجمن تسریع یابد.