شناسهٔ خبر: 66318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از لباس فرم ناظرین عالیه اداره کل راه و شهرسازی استان قم

ناظران مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: از آغاز سال ۱۳۹۸ ناظرین عالیه با لباس متحدالشکل از ساختمان‌های سطح استان بازدید می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در مراسم رونمایی از لباس فرم واحد نظارت عالیه(ماده ۳۵) این اداره کل اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ به نام رونق تولید نام گذاری شده است و رونق تولید مسکن اساسی ترین بخش تولید در حوزه فعالیت های وزارت متبوع و این اداره کل خواهد بود.

وی افزود: بخش نظارت عالیه با هدف نظارت بر تولید مسکن با کیفیت و استاندارد ایجاد شده است و تقویت این بخش نظارتی، موجب دستیابی به این هدف می شود.

صبوری با اشاره به اهمیت بحث نظارت عالیه در بخش ساختمان سازی توضیح داد: این اداره کل به دنبال پیشبرد اهداف و سیاست های دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در بخش نظارت عالیه(ماده ۳۵) طراحی لباس فرم برای این بخش را در دستور کار خود قرار داد.

وی ابراز داشت: برای جلوگیری از فساد احتمالی، آشنایی بیشتر عموم مردم با قوانین و مقررات ملی ساختمان و جایگاه ناظرین عالیه، قابل شناسایی بودن برای سازندگان ساختمان، ایجاد انسجام سازمانی و افزایش هماهنگی میان پرسنل، بخش نظارت عالیه ملبس به لباس فرم  متحد الشکل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان ضمن بیان این که وضعیت ساخت و ساز ساختمان ها در استان قم مطلوب و ایده آل نبوده و به نوعی دچار گسست فرهنگی، مهندسی و معماری در این بخش شده ایم، خاطر نشان ساخت: در سال ۱۳۹۸ تیم های نظارت عالیه در بازدیدها و گزارش های خود انسجام و هماهنگی بیشتری داشته باشند و با همکاری و مشارکت شهرداری از بروز تخلفات ساخت و ساز در سطح استان جلوگیری کنند.