شناسهٔ خبر: 66355 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی خبر داد:

برآورد خسارت حدود ۴۰ میلیاردی سیل به استان در حوزه جاده‌ها و ابنیه‌ها/ بازگشایی هشت محور فرعی و روستایی

ابراهیم نصری ابراهیم نصری گفت: با وقوع سیل در استان با بسته شدن محورها تاکنون با فعالیت های انجام گرفته ۸ محور فرعی و روستایی باز شده و تلاش برای بازگشایی مابقی محورها با فروکش کردن سیل ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی درخصوص آخرین وضعیت سیل کلات اظهار کرد: پس از سیل اخیر در استان و در منطقه کلات بلافاصله با هماهنگی‌های صورت گرفته جلسه شورای هماهنگی برگزار شد و تصمیم‌گیری صورت گرفت.

وی ادامه داد: پس از آن با ارسال تجهیزات و امکانات کار آغاز شد تا محورهای فرعی و روستایی بسته شده بازگشایی و تردد در آنها برقرار شود. در آخرین گزارش به دست آمده از اقدامات همکاران بنده در راهداری ۵ محور فرعی از جمله محورهای فرعی تربت جام – سمیع آباد در حوزه شهرستان تربت جام، کلات – درگز در حوزه کلات و چاپشلو – کلات در حوزه درگز باز شده و تردد در آنها در جریان است.

وی افزود: همچنین در بخش محورهای روستایی ما ۲۹ محور مسدود شده داشتیم که تاکنون ۳ محور بازگشایی شده و فعالیت در مابقی محورها ادامه دارد اما کار اصلی ما بعد از فروکش کردن سیل در این محورها شروع خواهد شد اما در مجموع در بحث بازگشایی محورهای روستایی و فرعی ۸ محور بازگشایی شده اند.

نصری درخصوص برآوردهای صورت گرفته بابت میزان خسارت وارد شده در سیل اخیر در استان گفت: طبق آخرین گزارشی که به دست‌مان رسیده در این برآورد اولیه ۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خسارت در حوزه راه و ابنیه بوده است که از این میزان تنها ۲۸۰ میلیون بابت تخریب خانه‌ها بوده و خوشبختانه تاکنون گزارشی بابت تخریب اعلام نشده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ که با بحث سیل و بارندگی های شدید دراستان های مختلف کشور مواجه بودیم در استان خراسان رضوی نیروهای اداره کل راهداری با ۳۲۷ ماشین آلات خود اداره کل و ۱۷۱ دستگاه ماشین آلات بخش خصوصی به همراه ۵۱۰ نفر از نیروهای خودش در طول محورهای استان مشغول به فعالیت هستند و این فعالیت ها همچنان ادامه دارد.