شناسهٔ خبر: 66372 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های کرمان:

تمام فرودگاه‌های کرمان عملیاتی هستند/ اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از آب گرفتگی فرودگاه‌های کرمان

فرودگاه کرمان مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از آب گرفتگی فرودگاه‌های این استان گفت: در حال حاضر تمام فرودگاه‌های کرمان عملیاتی هستند و اخلالی در پروازها ایجاد نشده است.

علی قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه تمام فرودگاه‌های استان تحت تاثیر بارش‌های اخیر قرار دارند، گفت: هیچ خللی در عملیات فرودگاهی ایجاد نشده و تمام فرودگاه‌های استان عملیاتی هستند. در حال حاضر پروازها در این فرودگاه‌ها در جریان است. 

وی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی فرودگاه‌های استان وجود ندارد افزود: به دلیل سابقه آبگرفتگی فرودگاه کرمان در سال‌های گذشته، پیشتر تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی تمام فرودگاه‌های استان اندیشیده شده و تغییر مسیر آب، ایجاد سیل بند و احداث خاکریز در این فرودگاه‌ها انجام شده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: به عنوان مثال با وجود حجم بالای بارش‌ها در رفسنجان، به دلیل احداث سیل‌بند در بالادست فرودگاه این شهر، فرودگاه رفسنجان تا کنون با آبگرفتگی مواجه نشده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ورود سیل و آبگرفتگی فرودگاه‌های استان گفت: تقریبا اطمینان داریم که آبگرفتگی در این فرودگاه‌ها اتفاق نخواهد افتاد. مگر انکه حجم بارش‌ها به قدری زیاد شود که قابل کنترل نباشد.

وی در ادامه با اشاره به حجم بارش‌ها در استان کرمان افزود: با توجه به پیش بینی بارش شدید باران در شمال، جنوب و جنوب شرقی استان کرمان این بارش‎ها از دیشب آغاز و موجب شده است در جنوب استان در جیرفت، عنبرآباد، کهنوج و رودبارجنوب آب طغیان کرده و چند مسیر دسترسی روستایی و اصلی را برای مدتی مسدود شود. در حال حاضر بارش در شهر کرمان قطع شده است اما طبق پیش‎بینی هواشناسی تا سه شنبه این شرایط جوی در استان حاکم خواهد بود و بارش‎ها ادامه خواهد یافت.

 قاسم‎زاده ادامه داد: بر اساس تاکید ستاد مدیریت بحران استان از پنجشنبه قبل در آماده باش هستیم و تمام مرخصی‎ها و ماموریت‎های غیرضروری لغو شده‎اند و آمادگی کامل وجود دارد که در شرایط بحرانی شدن استان پروازهای امداد و نجات را هدایت و خدمات لازم را به آنها ارائه کنیم.

گفتنی است در سال‌های گذشته  ابتدای باند ۱۶، محدوده چراغ‎های اپروچ و دستگاه لکولایزر فرودگاه کرمان با آبگرفتگی مواجه شده بود. در حال حاضر ۵ فرودگاه کرمان، بم، رفسنجان، جیرفت و سیرجان در استان کرمان وجود دارند که همگی آن‌ها عملیاتی هستند.