شناسهٔ خبر: 66402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد بازآفريني شهرستان شهرضا مطرح شد؛

احداث ۵۵۰۰ واحد مسكوني در بافت هاي فرسوده شهري استان اصفهان

جلسه شهرضا رييس اداره هماهنگي ستاد بازآفريني شهري راه وشهرسازي استان اصفهان از احداث ۵۵۰۰ واحد مسكوني در بافت هاي فرسوده شهري استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه وشهرسازي استان اصفهان، شهرستان شهرضا با داشتن ۳۱۴ هكتار بافت فرسوده و ناكارآمد شهري از جمله شهرهايي است كه در برنامه بازسازي و بهسازي ستاد بازآفريني شهري اداره كل راه وشهرسازي است و از مهمترين محلات هدف بازآفريني در اين شهرستان، بازار بزرگ شهرضا با مساحت ۸ هكتار است.

 در جلسه اي كه در فرمانداري شهرضا و با حضور امير زاغيان رييس اداره هماهنگي ستاد بازآفريني شهري اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعي از مسئولين شهرستان برگزار شد ضمن تاكيد بر برنامه اقدام مشترك با حضور تمامي دستگاههاي اجرايي به منظور عملياتي نمودن مرمت و بازسازي محلات هدف ، بر ارائه طرح مورد نظر ميراث فرهنگي نيز تاكيد شد.

وي با اعلام آمادگي كامل به منظور شروع عمليات مرمت و بهسازي بازار بزرگ شهرضا، ارائه طرح مورد تائيد ميراث فرهنگي را جهت آغاز كار حائز اهميت دانست و گفت: بازار تاريخي شهرضا به عنوان بازاري كه سير تحول تاريخي در آن كاملا قابل مشهود است تنها يك مكان اقتصادي نيست بلكه مجموعه اي فرهنگي، مذهبي، تاريخي و آموزشي و اقتصادي است كه محلي براي اتحاد و همبستگي مردم بوده و لازم است تا وجوه مختلف در آن مدنظر قرار گيرد.

تخصیص ۵۵۰ میلیون تومان براي مرمت بازار شهرضا

زاغيان از اختصاص ۵۵۰ ميليون تومان براي مرمت بازار توسط اداره كل راه وشهرسازي استان خبر داد و از دستگاههاي عضو ستاد بازآفريني شهري خواست تا با اقدام مشترك و اختصاص اعتبارات لازم نسبت به مرمت و بازسازي اين بازار اقدام نمايند.

امير زاغيان با توجه به سياست هاي وزارت راه وشهرسازي مبني بر لزوم احداث واحدهاي مسكوني در بافت هاي ناكارآمد شهري سهم استان اصفهان را ۵۵۰۰ واحد اعلام كرد و از مسئولين شهرستان خواست تا در اسرع وقت با مشخص نمودن اراضي دولتي در اختيار ادارات و تحويل اراضي به راه وشهرسازي در اين راستا قدم بردارند.

وي در بازديد از دفاتر تسهيل گري بازآفريني در شهرضا گفت: وجود دفاتر تسهيل گري به عنوان يك كاتاليزور و تسهيل كننده ارتباطات بين مردم و مسئولين بسيار حائز اهميت است و تجربه در شهرهاي مختلف نشان داده كه اين دفاتر نقش بسزايي در ايجاد ارتباط بين مردم محلات هدف بازآفريني و دستگاهها و نهادها بازي مي كنند و در امر بازآفريني تسريع مي شود.