شناسهٔ خبر: 66406 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

ورود سامانه بارشی از چهارشنبه به غرب کشور / شدت بارش‌ها امروز در خراسان‌های رضوی و جنوبی/ کاهش دما در استان های ساحلی خزر در سه روز آینده

آب و هوا- هواشناسی امروز دوشنبه برای نواحی شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور و برخی مناطق کرمان و شرق هرمزگان بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز دوشنبه برای نواحی شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور و برخی مناطق کرمان و شرق هرمزگان بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

در این خصوص شدت فعالیت این بارش‌ها دراستان‌های خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی خواهد بود.

در اوایل وقت روز سه‌شنبه، با خروج سامانه از شمال شرق کشور در این نواحی بارش پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و برای سایر مناطق کشور آسمان صاف پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر وقت سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور برای این نواحی ابرناکی و بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود. همچنین چهارشنبه برای نیمه غربی کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است در سه روز آینده برای سواحل دریای خزر روند افزایش دما بین ۴ تا ۶ درجه و در نیمه شرقی کشور برای چهارشنبه بعدازظهر افزایش دمای ۸ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می شود.

دوشنبه تا بعدازظهر سه‌شنبه نیمه شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود و همچنین چهارشنبه غرب خلیج فارس به ویژه سواحل خوزستان مواج است.

آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است و در بعضی ساعات وزش باد را شاهد خواهد بود این در حالی است که در این شرایط بیشنه دمای تهران ۲۵ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است. انتظار می رود شرایط آب و هوایی پایتخت طی سه روز آینده همین شرایط را تجربه کند.

گرم ترین مرکز استان امروز اهواز با ۳۳ درجه بالای صفر پیش‌بینی شد و در مقابل بجنورد و بیرجند با دمای ۱۳ و ۱۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان بودند.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.