شناسهٔ خبر: 66462 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بندرلنگه اعلام کرد؛

کارنامه سال ۹۷ بندر لنگه/ ترانزیت بیش از ۱۴۶هزار خودرو و ترابری ۲۶هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین المللی/ رشد ۷۳درصدی ترانزیت غیرنفتی

بندر لنگه مدیر بنادر و دریانوردی لنگه از رشد ۷۳ درصدی ترانزیت غیرنفتی در بندرلنگه و بنادر تابعه آن در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسکری نسب؛ مدیر بنادر و دریانوردی لنگه با ارائه گزارشی از عملکرد این بندر در سال ۹۷ اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع هشت میلیون و ۵۷۸ هزار و ۶۳۲ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر لنگه و بنادر تابعه آن تخلیه و بارگیری شد که یک میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۹۴ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و شش میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۳۸ تن به فرآورده های نفتی اختصاص داشته است.

افزایش ۷۳ درصدی ترانزیت غیرنفتی

وی یادآور شد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (عمدتاً خودرو) به ۳۰۲ هزار و ۳۷۳ تن رسید که نشانگر رشد ۷۳ درصدی در همسنجی با سال پیش از آن است.

رشد ۵۲ درصدی ترانزیت خودرو

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به جابجایی ۱۴۶ هزار و ۵۹۰ دستگاه خودروی ترانزیتی طی دوازده ماهه سال گذشته، از رشد ۵۲ درصدی این بخش از فعالیت های بندری خبر داد.

عسکری نسب همچنین میزان صادرات کالاهای غیرنفتی را ۸۸۷ هزار و ۱۶۹ تن اعلام کرد و گفت: عمده این کالاها شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

کاهش ۵۶ درصدی واردات غیر نفتی

عسکری نسب تصریح کرد: در سال ۹۷، بیش از ۷۶ هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در همسنجی با سال پیش از آن، ۵۶ درصد کاهش داشته است.

افزایش ۱۱ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و دامی

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه افزود: طی سال گذشته، حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام به ۲۴۵ هزار و ۲۴ تن رسید که رشد ۱۱درصدی را نشان می دهد.

این مقام مسئول تعداد شناورهای ورودی به بندر لنگه و بنادر تابعه آن را ۱۰ هزار و۴۶۸ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان،یک هزار و ۱۱۲فروند شناور بالای هزار تن و ۲۱ هزار و ۲۶۲فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

رشد ۴ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر

عسکری نسب گفت: طی سال گذشته، سه هزار و ۳۱۵ TEU کانتینر پر در این بندر تخلیه و بارگیری شده است که در این بخش، افزایش ۴ درصدی را شاهد بودیم.

افزایش ۱۷ درصدی مسافران دریایی در مسیرهای داخلی

عسکری نسب با اشاره به افزایش۱۷درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی گفت: طی دوازده ماهه سال ۹۷، بیش از۴۶۸هزار و۶۹۴هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزایر خلیج فارس همچون کیش و ابوموسی جابجا شدند.

بیش از ۲۶هزار نفر در مسیرهای بین المللی ترابری شد

وی افزود: همچنین در بخش مسافرت های دریایی بین المللی، بندرلنگه توانست با ترابری ۲۶هزار و ۳۴۵ نفر مسافر، رشد۳درصدی را در کارنامه عملیاتی دوازده ماهه سال ۹۷ ثبت کند.

نجات ۱۲۰ نفر در آبهای غرب هرمزگان طی سال گذشته

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه در پایان گفت: مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بنادر غرب هرمزگان در راستای اعمال وظایف حاکمیتی و به منظور حفظ و ارتقاء ایمنی دریانوردی، در مدت دوازده ماهه سال ۹۷ با ۶۱ پیام اولیه و ۱۶ عملیات جستجو و نجات، موفق به نجات جان ۱۲۰ نفر در آب های حوزه ی استحفاظی خود شده است.