شناسهٔ خبر: 66479 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی خبر داد:

جلوگیری از آسیب دیدن فرودگاه‌های بیرجند و طبس در جریان بارش‌ها/ مذاکره برای افزایش پروازهای فرودگاه طبس

هادی سلامی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به عملیاتی بودن فرودگاه‌های این استان گفت: با تدابیر اتخاذ شدهف از وارد آمدن خسارت به فرودگاه‌های بیرجند و طبس در جریان بارندگی‌های اخیر جلوگیری به عمل آمد.

هادی سلامی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به بارش‌های اخیر در این استان گفت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده، روان‌آب‌های سطحی و رودخانه‌هایی که درون فرودگاه‌های استان بودند، کنترل شده‌اند و خطر آب گرفتگی فرودگاه‌های خراسان جنوبی را تهدید نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه طبس در دو مرحله تحت تاثیر سیلاب واقع شد، افزود: در مرحله اول از آنجا که هشداری درباره بارش‌ها صادر نشده بود، جاری شدن سیلاب موجب آسیب برخی از دهانه‌های پل‌ها و نرده‌های زیر پل شد. اما در دور جدید بارش‌ها، با برداشتن نرده‌ها از آسیب جدید جلوگیری شد.

سلامی با اشاره به وضعیت پروازها در فرودگاه‌های بیرجند و طبس گفت: آب و هوای بد باعث باطل شدن هیچ پروازی نشده و هر دو فرودگاه عملیاتی هستند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به وجود ۴ پرواز رفت‌وبرگشت هفتگی در فرودگاه طبس گفت: در حال حاضر در حال مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی آسمان و ماهان هستیم تا تعداد پروازهای هفتگی فرودگاه طبس را افزایش دهیم. 

وی با اشاره به وجود ۲ پرواز روزانه به صورت میانگین در فرودگاه بیرجند گفت: از آنجا که در فصل جدید، برخی برنامه‌های پروازی مطلوب مسافران نیست، در حال مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی هستیم تا برنامه پروازی خود را اصلاح کنند.