شناسهٔ خبر: 66515 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اعلام کرد:

کمک ۱۵۰ میلیارد تومانی شرکت عمران شهر جدید پرند به تکمیل پروژه خط مترو/ قول شهرداری برای بهره‌برداری از مترو پرند تا پایان امسال

محسن وطن خواه وطن‌خواهی با تأکید براینکه این پروژه برای تکمیل و بهره‌برداری به ۴۷۰ میلیارد تومان منابع نیاز دارد گفت: دستگاه اجرایی این پروژه شهرداری است ولی از آنجایی که تکمیل مترو برای ما بسیار اهمیت داشته و توسعه آن منجر به توسعه شهر خواهد شد، هرگونه اقدام برای کمک به بهره‌برداری هرچه سریعتر از آن را انجام خواهیم داد.

محسن وطن‌خواهی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اخرین وضعیت پروژه تکمیل مترو این شهر جدید بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر اقدامات مربوط به حوزه تملک و بخش عمده‌ای از تأمین ابنیه فنی این پروژه تمام شده و مشکل اصلی در تأمین تجهیزات فنی و حمل و نقلی گزارش شده است.

وطن‌خواهی با تأکید براینکه این پروژه برای تکمیل و بهره برداری به ۴۷۰ میلیارد تومان منابع نیاز دارد گفت: دستگاه اجرایی این پروژه شهرداری است ولی از آنجایی که تکمیل مترو برای ما بسیار اهمیت داشته و توسعه آن منجر به توسعه شهر خواهد شد، هرگونه اقدام برای کمک به بهره‌برداری هرچه سریعتر از آن را انجام خواهیم داد.

وی در این خصوص ادامه داد: طبق آخرین مذاکرات انجام شده با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، پیمانکار پروژه و مدیرعامل شرکت مترو تهران قرار شد تا شرکت عمران شهر جدید پرند از محل منابع داخلی خود نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق کند.

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: با توجه به جلساتی که در اواخر سال گذشته با پیمانکار طرح داشتیم، پرداخت ۳۰ میلیارد تومان از طریق تهاتر اراضی به پروژه پذیرفته شد که در جلسه اخیر با شرکت متروی تهران اعلام کردیم به شرط فعال شدن عملیات اجرایی طرح، این مبلغ به همراه ۱۰ میلیارد تومان دیگر را تا پایان ماه آینده پرداخت خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که مدیرعامل شرکت متروی تهران متعهدشده این پروژه را تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رساند./