شناسهٔ خبر: 66545 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد

صرفا تردد خورو‌های امدادی و پلاک پلدختر در آزاد راه خرم آباد- پل زال رایگان است

سيد قاسم بي‌نياز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی تا اطلاع ثانوی صرفا تردد خورو‌های امدادی و پلاک پلدختر در آزاد راه خرم آباد- پل زال رایگان است و بقیه خودروهای عبوری طبق روال گذشته باید عوارض پرداخت کنند.

سید قاسم بی نیاز در گفت وگو باخبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه در اجرای آیین‌نامه قانون مشارکت در آزادراه‌ها باید منفعت عمومی و سرمایه‌گذار برآورده شود، بیان داشت: با توجه به سیلاب آمده در فروردین ماه ۹۸ ، وزیر راه و شهرسازی دستور داد از خورو‌های امدادی و دارای پلاک شهرستان پلدختر در آزاد راه خرم آباد- پل زال عوارض دریافت نشود، این در حالی است که برخی در فضای مجازی از دریافت عوارض از خودروهای عبوری گلایه کرده اند که این موضوع برخلاف دستور وزیر و اجرای آیین‌نامه قانون مشارکت در ساخت آزادراه ها است.
وی تاکید کرد: در سال ۹۳ در  ابلاغ وزارت راه و شهرسازي خطاب به شركت‌هاي بهره‌بردار آزادراه هاي كشور  ابلاغ کرده است که با توجه به اهميت خدمات امداد و نجات در شبكه راه هاي كشور و لزوم تسهيل امدادرساني در حوادث رانندگي، مقتضي است به ايستگاه هاي عوارضي ابلاغ شود تا همه خودروهاي امدادي از پرداخت عوارض معاف شوند.
رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی تصریح کرد: براساس اين ابلاغ همه آمبولانس ها (به ويژه آمبولانس خدمات پيش‌بيمارستاني ۱۱۵) و مراكز خدماتي درماني كه داراي آرم و عنوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يا دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي و ... و خودروهاي امداد جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي، با آرم و مشخصه‌هاي اين جمعيت، همه خودروهاي آتش‌نشاني و خودروهاي عوامل راهداري مستقر در راهها شامل معافيت از پرداخت عوارض در تمام آزادراه هاي كشور در تمام ايام سال هستند.

بر اساس قانون مشارکت در ساخت آزادراه های کشور، سرمایه گذاران در این بخش مجاز هستند با دریافت عوارض از تردد در آزادراه ها به میزان سرمایه گذاری خود از محل دریافت عوارض برداشت کنند.