شناسهٔ خبر: 66581 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تثبیت مالکیت و سند دار کردن اراضی ملی از اولویت های راه و شهرسازی است

سند سرپرست املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی کردستان گفت : از جمله اولویت های هدف گذاری شده ادامه اقدامات لازم در راستای تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان کردستان ، مهدی حسنی اظهار داشت : یکی از کارهایی که در سنوات گذشته به جد پیگیر آن بوده ایم بحث حفاظت از اراضی ملی بوده که اقدامات بسیار مناسب و درخور توجهی نیز انجام شده است.

حسنی ادامه داد: در سال ۹۷ بالغ بر ۴۷۸ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شده که ۴۳ هزار متر مربع آن رفع تصرف فوری و حدود ۴۳۵ هزار متر مربع نیز در راستای اجرای احکام قطعی شامل خلع ید، تخلیه و قلع و قمع بوده است.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان خاطر نشان کرد: در سال پیش رو نیز حفاظت از اراضی با جدیت تمام و با هماهنگی دستگاه محترم قضایی و نیروی انتظامی ادامه خواهد یافت.

 وی با اشاره به سند دار کردن ۱۰۱۳ هکتار از اراضی ملی در سال ۹۷ گفت :سند دار کردن اراضی ملی در استان به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو در اولویت خواهد بود که در سال ۹۷ ، بیش از۱۰۱۶ هکتار اراضی ملی که ۱۰۰۳ هکتار آن داخل حریم در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج و هم چنین شهر بیجار و ۱۳ هکتار نیز اراضی در محدوده سند دار شده‌اند.

وی هم چنین از تبدیل ۱۱۰۰ مورد اسناد دفترچه ای به تک برگ خبر داد و افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://85.185.80.99/desk از پیشخوان خدمات الکترونیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی برای انتقال مشکلات و ارائه نظرات و پیشنهادهای استفاده کنند.