شناسهٔ خبر: 66648 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران:

ارتقای فرهنگ سازمانی و افزايش مشارکت کارکنان متخصص، مهم ترين ماموريت حوزه منابع انسانی است

نشست رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران در نشست بررسی عملکرد معاونت توسعه مديريت و منابع و چشم‎انداز برنامه‎های آتی مهم ترين ماموريت آنها را ارتقا و تعميق فرهنگ سازمانی و بسترسازی برای افزايش مشارکت کارکنان متخصص و دلسوز عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری  پس از شنیدن گزارش مختصری از فعالیت‎های انجام شده در ادارات کل آموزش و توسعه نیروی انسانی، تدارکات و تامین تجهیزات و امور مالی و درآمد، ضمن قدردانی از فعالیت‎های انجام شده در سال‎های گذشته گفت: امروز با مشکلاتی روبهرو هستیم که از سالیان گذشته و قدیم وجود داشته که بخشی از آن با وجود اینکه قابل رفع بوده اما همچنان باقی است و امیدوارم با همکاری هم بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

امیرمکری با اشاره به اینکه عملیات اصلی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران خدمت‎رسانی در دو حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی است، گفت: مهمترین نقش حوزه توسعه مدیریت و منابع حمایت و پشتیبانی از عملیات اصلی شرکت است و اگر این را به خوبی انجام دهد بخش عملیات اصلی شرکت نیز به خوبی به وظایف خود عمل خواهد کرد و برای اینکه به این هدف برسیم باید یک همکاری و هماهنگی مناسب میان همه معاونت‎ها بویژه معاونت توسعه مدیریت و منابع وجود داشته باشد.

وی با توجه به شناخت، تجارب و اشراف بر حوزه منابع انسانی بر لزوم هماهنگی بیشتر در این معاونت تاکید کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع باید انجام شود تا موجب هم‎افزایی بیشتر در خانواده بزرگ شرکت شود، موضوع ارتقا و تعمیق فرهنگ سازمانی و در ادامه آن زمینه‎سازی برای مشارکت کارکنان متخصص دلسوز و مسئول است. اعتقاد دارم اگر این دو مورد یعنی فرهنگ سازمانی و مشارکت به خوبی نهادینه شود، آثار بسیار خوب و مثبتی در عملکرد شرکت پدید خواهد آمد.

وی در همین زمینه ادامه داد: اگر منصفانه قضاوت کنیم، متاسفانه در زمینه فرهنگ سازمانی از زمان تاسیس شرکت، اقدامی انجام نشده است و در مورد مشارکت و احترام و استفاده از نظرات تخصصی کارکنان و اجرای تصمیمات نیز باید تجدید نظر کنیم چرا که معتقدم شرکتی با این عظمت را نمی‎توان تنها با نظرات تعداد اندک اداره کرد.

امیرمکری با تاکید بر اینکه از نظرات افراد متخصص و دلسوز برای تصمیم گیری در امور باید استفاده شود، گفت: قطعا شاهد تغییراتی خواهیم بود اما تغییر افراد در جهت افزایش عملکرد و رضایت کارکنان انجام خواهد شد و هر کسی که در این زمینه با توانمندی و صداقت عمل کند از او بهره خواهیم گرفت.

امیرمکری با توصیه به مدیران حاضر برای ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در سطح معاونت توسعه مدیریت و منابع گفت: هدف، برنامه‎ریزی و عملکرد باید معطوف به ایجاد رضایت در کارکنان باشد.

امیرمکری موضوع حمایت از تولید داخلی را نکته مهم دیگر خود عنوان کرد و گفت: با توجه به تحریم و موانع بر سر خریدهای خارجی و همچنین تولید بسیاری از تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور باید به خرید محصولات داخلی با در نظر گرفتن کیفیت آنها و اولویت و حساسیت نسبت به ایمنی پروازها بپردازیم.

تعامل درست با نهادهای نظارتی نکته مهم دیگر امیرمکری در مورد مباحث حقوقی بود که در این رابطه گفت: باید ضمن رعایت دو اصل شفافیت در کارها و حرکت در چارچوب قانون، تعامل مناسبی را هم با نهادهای نظارتی همچون دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کشور داشته باشیم تا موارد با سرعت و درستی حل و فصل شود.

وی در پایان با اشاره به درآمدهای شرکت گفت: در مورد وصول مطالبات نیز کارهای خوبی در سال گذشته انجام شده است و امیدوارم در سال ۹۸ بتوانیم در این زمینه به خوبی و با شفافیت عمل کنیم و در نظر داشته باشیم که هر سال دیوان محاسبات و سازمان بازرسی آن را مورد توجه قرار می‎دهند.