شناسهٔ خبر: 66683 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بارش باران در افغانستان جاده هیرمند به نیمروز و بنجار در سیستان و بلوچستان را مسدود کرد

زیراب رفتن راه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از مسدود شدن محورهای هیرمند به نیمروز و بنجار در شمال این استان به دلیل شدن باران در افغانستان و طغیان رودخانه هیرمند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرشسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان, علی خانقائی گفت: محورهای هیرمند- نیمروز و هیرمند- بنجار در حال حاضر مسدود بوده و تردد از محور هیرمند- زابل نیز با محدودیت صورت می پذیرد.

وی که از روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه در مناطق سیل‌زده سیستان حضور دارد گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری سنگین و نیمه سنگین در منطقه مستقر و ۸۰ نفر از نیروهای راهداری به صورت شبانه روزی برای ترمیم خرابی‌ها، نگهداری از جاده‌ها و ابنیه فنی راه‌ها و تامین تردد ایمن مشغول به فعالیت هستند.

خانقائی در پایان با اشاره به خسارت سیل به بدنه راه‌ها در مناطق سیل‌زده گفت: برآورد اولیه ما حاکی از وارد آمدن بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال خسارت به راه های استان است و در حال حاضر تلاش کلیه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان به مهار سیلاب و هدایت آب در مسیرهای تعیین شده معطوف است تا از ایجاد خسارت بیش‌تر و آب بردگی روستاها جلوگیری شود.