شناسهٔ خبر: 66686 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۳۰ درصد جاده‌ قدیم خرم‌آباد-پلدختر از نو احداث می‌شود/ بازسازی بخشی از محور به شکل تونل

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات احیای جاده خرم‌آباد – پلدختر پس از تخریب ناشی از وقوع سیل آغاز شده است گفت: ۳۰ درصد این جاده نیاز به احداث مجدد دارد و شش کیلومتر نیز با هدف کاهش طول مسیر از ۹۵ کیلومتر به ۸۵ کیلومتر به شکل تونل احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی با بیان اینکه پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بازسازی جاده قدیم خرم آباد – پلدختر عملیات بازسازی و احداث مجدد را آغاز کردیم، گفت: طول این مسیر ۹۵ کیلومتر است که ۲۵ کیلومتر آن کاملا تخریب شده است و باید مجددا احداث شود.

وی با اشاره به اقدامات کارشناسی شده برای نحوه بازسازی و ساخت مجدد این مسیر گفت: برای بازسازی و ساخت مجدد هر ۱۰ کیلومتر جاده قدیم خرم آباد – پلدختر یکی از ادارات راهداری از استان‌های مختلف مامور شده‌اند تا هر چه زودتر این مسیر بهسازی شود. نقطه به نقطه این جاده را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که می‌توان مسیر را به ۸۵ کیلومتر کاهش داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به جای بخشی از این جاده تونل ساخته می‌شود، گفت: با احداث تونل طول این جاده از ۹۵ کیلومتر به ۸۵ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت‌و‌توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل ادامه داد: ۳۰ درصد جاده قدیم خرم‌آباد – پلدختر باید مجددا احداث شود، شش کیلومتر از این مسیر به صورت تونل ساخته می‌شود و مابقی مسیر را باید بهسازی و تکمیل کنیم و نیازی به ساخت جاده جدید نیست.

خادمی تاکید کرد: تمام مراکز جمعیتی و روستاها به این جاده دسترسی دارند و مشکلی برای کسب و کار مردم حاشیه جاده ایجاد نخواهد شد.

خادمی با بیان اینکه مسیری که احیا می‌شود استانداردهای جاده ترانزیتی را دارد، گفت: جاده خرم آ‌باد – پلدختر در مسیر محور شمال – جنوب یکی از جاده‌های ترانزیتی کشورمان محسوب می‌شود و باید با استانداردهای جاده ترانزیتی احداث و احیا شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هزینه‌های مورد نظر برای احیا و احداث جاده خرم آباد – پلدختر گفت: برآوردهای اولیه حاکی از این است برای بهسازی و احیای این جاده ۷۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که در حال تامین اعتبارات هستیم.

وی در گفتگو با ایلنا تاکید کرد:‌ به غیر از روستاهایی که از مسیر جابجا شده‌اند و به یک مکان دیگر منتقل خواهند شد هیچ روستایی نیست که امکان دسترسی به این جاده را نداشته باشد.