شناسهٔ خبر: 66718 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابجایی بیش از ۲,۰۰۰,۰۰۰ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پایانه اتوبوسرانی جنوب در آستانه نوروز معاون حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: دو میلیون و شش هزار نفر طی سال ۹۷ توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری جابجا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی, مهدی گرجی در این رابطه اظهار داشت:  طی سال ۹۷ توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری تعداد ۷۴۳ هزار مسافر به استان وارد و بیش از ۸۳۵ مسافر از استان خارج گردیده اند . هم چنین بیش از ۱۱۷۱ هزار نفر مسافر درون استان جابجا شده اند.

وی افزود: بیشترین سهم جابجایی مسافر مربوط به مرکز استان با تعداد بیش از ۸۲۳ هزار نفر (۴۱ درصد مسافرین جابجا شده استان)  و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان نهبندان با تعداد بیش از ۳۵ هزار نفر بوده است .

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد ۱۶۸۶ نفر راننده در این بخش شاغل می باشد افزود: تعداد ۶۰۰ دستگاه انواع ناوگان مسافری عمومی بروش شهری شامل تعداد ۲۱۵ دستگاه سواری کرایه با عمر ۹ سال و تعداد ۱۳۱ دستگاه مینی بوس با عمر ۲۱ سال و تعداد ۲۵۴ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۱۲ سال کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۳ پایانه (۶ پایانه عمومی و ۷ پایانه خصوصی) در استان را به انجام می رسانند.