شناسهٔ خبر: 66778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پل‌های دوقلوی گچین با ظرفیت باربری بیش از ۱۰۰۰ تن درهرمزگان در حال ساخت است

بازدید از پل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان گفت: ساخت و تکمیل پل‌های دوقلوی گچین موجب کاهش۱۶ کیلومتر در مسیر بندرعباس – بندرخمیر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان, داریوش باقرجوان در حاشیه بازدید استاندار و معاون عمرانی استانداری هرمزگان از پل‌های دوقلوی و کنار گذر محور گچین به بندرخمیر اظهار داشت: احداث این پل‌ها که از منحصربفرد ترین پل‌های کشور به شمار می رود و استقامت عبور محموله های ترافیکی سنگین و فوق سنگین تا بیش از ۱۰۰۰ تن را دارد که نشان دهنده شاهکار مهندسی است .

وی در ادامه به توضیح در مورد مشخصات پلها و راهداری پویا و توانمند پرداخت و گفت : یکی از این پلها که ۲۰۰ متر طول دارد که شامل ۲۰ دهانه ۱۰ متری و دیگری ۱۰۰ متر که شامل ۱۰ دهانه ۱۰ متری است که عرض کل هر یک از این پل‌ها ۹ متر است که ۸ متر از آن سواره رو و ۲ جانپناه نیم متری است.

کاهش ۱۶ کیلومتری مسیر بندرعباس – بندرخمیر با تکمیل پلهای دوقلوی گچین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با اشاره به اینکه  تقریبا ۱۰۰ درصد ساخت این پلها انجام شده که فقط روسازی طرفین پلها باقی مانده است افزود : با اجرا و بهره برداری این پروژه یکی از نقاط حادثه خیز محور بندرعباس – بندرخمیر حذف و محور بندرخمیر به بندرعباس بیش از  ۱۶ کیلومتر کاهش و موجب صرفه جویی سوخت و زمان خواهد شد .

برچسب‌ها: