شناسهٔ خبر: 66831 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرعامل بانک مسکن انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکونی ارغوان تبریز

پروژه ارغوان مدیرعامل بانک مسکن در راستای استراتژی حمایت از تامین مسکن اقشار میان درآمدی، دستور اجرای پروژه مسکونی ارغوان تبریز را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، جامعه هدف بانک مسکن، تامین مسکن اقشار میان درآمدی جامعه است که در همین زمینه سیاست اصلی بانک تامین اعتبارات و حمایت از سازندگان ساخت برای این گروه از جامعه است.

با همین رویکرد، استراتژی بانک مسکن حمایت از سازندگانی است که الگوی مصرف را رعایت می کنند. یعنی سازندگانی که واحدهای متناسب با نیاز اقشار متوسط بسازند در دایره حمایت های بانک مسکن به عنوان بانک توسعه ای این بخش قرار می گیرند.

در عین حال شرکت های تابعه بانک مسکن نیز همراستا با سیاست بانک، ساخت واحدهای مورد نیاز واقعی جامعه یعنی اقشار متوسط را در دستور کار قرار دادند.

در همین زمینه شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن غالب پروژه های خود را در راستای تامین مسکن اقشار متوسط تعریف کرده است. ضمن اینکه، تنوع در تامین مالی پروژه ها نیز در دستور کار قرار گرفته است به این ترتیب که بانک مسکن و شرکت های تابعه طی چند سال اخیر با به کارگیری از ابزار تامین مالی پروژه ها با تاسیس صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان، در این روش از تامین مالی پیشرو بودند.

اجرای پروژه مسکونی زمین و ساختمان نسیم در منطقه 22 تهران، اجرای پروژه مسکونی صندوق زمین و ساختمان نارون در اراک و اجرای پروژه مسکونی نرگس رشدیه در تبریز، همگی در قالب صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان احداث و به بهره برداری رسیده اند. علاوه بر این پروژه صندوق زمین و ساختمان نگین شهرری نیز در مرحله ساخت قرار دارد.

استفاده از ابزارهای تامین مالی مردمی و کاهش وابستگی به منابع بانکی و از سوی دیگر رعایت الگوی مصرف متناسب با نیاز اقشار میان درآمدی جامعه دو ویژگی مهم پروژه های اجرا شده مسکونی طی سال های اخیر با حمایت بانک مسکن و شرکت های تابعه است.

هفته گذشته نیز با افتتاح پروژه 96 واحدی مسکونی نرگس رشدیه تبریز، بلافاصله با حضور مدیرعامل بانک مسکن عملیات اجرایی پروژه ارغوان نیز آغاز شد.

پروژه ارغوان یکی از پروژه های در دست اجرای شرکت است که توسط گروه سرمایه گذاری مسکن با مشارکت شرکت ساکو (شرکت مشارکتی سهند آب آذربایجان) در منطقۀ رشدیۀ تبریز پس از بررسی و مطالعات صورت گرفته در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع و زیربنای 20 هزار مترمربع به مرحلۀ اجرا رسیده است.

عملیات اجرایی این پروژه که هفته گذشته در حاشیه افتتاح پروژه صندوق زمین و ساختمان شمال غرب، با حضور رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن، مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن و مدیر عامل گروه مالی بانک مسکن، آغاز شد، در 18 طبقۀ و 98 واحد مسکونی ساخته خواهد شد.

این پروژه مسکونی با بیش از 2100 مترمربع فضای محوطه سازی توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب اجرا می‌شود.