شناسهٔ خبر: 66836 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح جامع شهر اراک به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شد

احمد مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از ارسال طرح جامع کلان شهراراک پس از سالها بلاتکلیفی جهت طرح در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی, احمد مرزبان گفت : عقد قرارداد این طرح در تاریخ ۹۱/۳/۱۶ توسط این اداره کل انجام شده و پس از بارها بررسی در جلسات گروههای کارشناسی و کارگروه های مربوطه ، سر انجام در مورخه ۹۷/۱۲/۲۵  در شورای توسعه و برنامه ریزی استان مطرح و به تصویب رسید.

وی افزود : از آنجایی که روال تصویب این طرح بسیار طولانی تر از حد معمول شده بود و حجم مطالعات و نقشه های ان  به بیش از هزار صفحه میرسد لذا جمع بندی نهایی اسناد و مدارک مربوطه و هماهنگ کردن آنها با تغییرات جمعیتی و ..... خود به یکی از چالشهای اصلی طرح تبدیل شده بود که با پیگیری شبانه روزی در اداره کل و برگزاری بیش از شش جلسه با سایر دستگاهای مرتبط پس از اخذ مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه  وبیش از پانزده جلسه هم اندیشی و هماهنگی و تکمیلی در اداره کل آماده ارسال به وزارت متبوع شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی گفت : امیدواریم با تصویب این طرح که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی ، صنعتی ، بازرگانی ،اداری ،کشاورزی ،تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازمندیهای عمومی شهری خطوط کلی ارتباطی و..... وسطح لازم برای ایجاد تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی ،بهسازی و اولویتهای مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی بر اساس شاخص های توسعه پایدار تهیه و تنظیم شده شهر اراک را به فضایی مناسب و در خور نام مرکز استان و در شان شهروندان فرهیخته آن تبدیل کند.

این مقام مسئول افزود : بدیهی است تصویب طرح جامع همانگونه که از نام  آن پیداست پایان راه نبوده و تازه اغاز راهی در جهت توسعه روز افزون شهری با همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر مجموعه مدیریت شهری خواهد بود و این اداره کل در اسرع وقت تهیه طرح تفصیلی را در چارچوب مصوب خود اغاز خواهد کرد و مسلم می داند نتیجه بخش بودن کلیه طرحها در پرتو همکاری بین دستگاههای اجرایی و مردم شریف امکان پذیر خواهد شد.