شناسهٔ خبر: 66882 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سفر معاون وزير راه و شهرسازي به استان خراسان رضوي

عمليات اجرايي قسمتي از محور سلطان آباد - سبزوار به طول ۱۳ كيلومتر آغاز شد

خادمی در مشهد با حضور خيرالله خادمي معاون وزير راه و شهرسازي عمليات اجرايي قسمتي از محور سلطان آباد - سبزوار به طول ۱۳ كيلومتر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان رضوي، محمدرضا اخوان عبداللهيان در اين مراسم با بيان اينكه محور سبزوار - سلطان آباد در کامل شدن و همچنین کوتاه شدن کریدور هاي شمال - جنوب و شرق -غرب نقش کلیدي و مهمی ایفا می نماید، گفت: این محور در تکمیل کریدور شرق به غرب از گمرك مرزي لطف آباد -درگز - کبکان - دوغایی - سلطان آباد و سبزوار و در کریدور شمال - جنوب از آبهاي آزاد از طریق بندرعباس - کرمان - بردسکن - سبزوار - سلطان آباد و در نهایت لطف آباد ایفاي نقش می نماید.

مدیرکل راه و شهرسازي خراسان رضوي  با اشاره به اينكه امروز عمليات اجرايي قسمتی از محور سبزوار - سلطان آباد به طول حدود ۱۳ کیلومتر كه از ۵ کیلومتري سبزوار شروع شده و تا باغچه ادامه می یابد، كلنگ زني شد، افزود: اين پروژه  شامل احداث باند دوم با مشخصات راه اصلی درجه اول در کنار محور موجود است كه در ادامه پس از احداث باند دوم این موقعیت به وجود می آید که بهسازي باند موجود جهت افزایش مشخصات فنی محور موجود به راه اصلی درجه یک در دستور کار قرار گیرد .

اخوان عبداللهيان محور سلطان آباد – سبزوار را یکی از پر تردد ترین محورهاي منتهی به شهرستان سبزوار دانست و گفت: در ادامه با احداث کمربندي شرق سبزوار محور مذکور به محور مشهد - سبزوار متصل خواهد شد و از بار ورودي ترافیک به شهرستان سبزوار نيز كاسته خواهد شد.

وي تصريح كرد: اين پروژه با اعتبار ۱۷۱ ميليارد و ۱۳۴ ميليون ريال با مشخصات۱۳ كيلومتر در دوباند رفت و برگشت  شامل زیر اساس ۱۵ سانتیمتر، اساس ۱۵ سانتی متر و آسفالت به ضخامت ۱۸ سانتی متر به اجرا در مي آيد.