شناسهٔ خبر: 66927 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

ساخت و توسعه ۲۷۰ کیلومتر خطوط ریلی در سال ۹۸

خادمی درجمع مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی در سال‌ جاری ۲۷۰ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا خیرالله خادمی خیرالله خادمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۴۰۰ کیلومتر خط‌آهن در کشور به بهره‌برداری رسید و با وجود شرایط سخت اقتصادی در سال‌ جاری  ۲۷۰ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری در دست اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به خدمات فراوان نظام جمهوری اسلامی در حوزه ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: تا قبل از انقلاب حدود سه هزار کیلومتر راه‌ روستایی در کشور وجود داشت که به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون ۱۲۱ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: خدمات نظام جمهوری اسلامی در همه بخش‌ها بی‌بدیل است و توسعه راه‌های روستایی بخشی از خدمات انقلاب به مناطق محروم محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار و ۵۵۶ کیلومتر راه‌آهن در کشور وجود داشت که این خطوط در طول انقلاب اسلامی به ۱۱ هزار کیلومتر افزایش یافته است.

خادمی در ادامه بیان داشت: در بخش آزادراه‌ها نیز  در گذشته کمتر از ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود داشت که اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور به بهره برداری رسیده و یک هزار و۱۶۰ کیلومتر نیز در دست اجرا و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر هم آماده سرمایه گذاری است.