شناسهٔ خبر: 66933 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

براساس توسعه هواشناسی های کاربردی صورت گرفت؛

برگزاری جلسه هواشناسی گیلان با نظام مهندسی ساختمان برای آشنایی با تهک عمران

هواشناسی گیلان کارشناس هواشناسی گیلان در جلسه با رئیس نظام مهندسی ساختمان استان به تشریح تهک عمران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان, یوسف میره جینی دبیر تهک عمران (توسعه هواشناسی های کاربردی)  به منظور تبین سامانه تهک با قاسمیان رئیس نظام مهندسی ساختمان استان جلسه ای برگزار کرد.

در این جلسه دبیر تهک عمران هواشناسي استان گيلان با تشریح فعالیتهای هواشناسی در سامانه تهک واقداماتی که انجام گرفته از بازخوردهای مناسب این سامانه در طی سالهای گذشته در استان گیلان گزارشی ارائه کرد وسپس با توجه به تنوع اقلیم در نقاط مختلف استان گیلان وسرمایه های انسانی و مالی که در این زمینه در استان گیلان فعال می باشد ارسال توصیه های تخصصی در این مورد را بسیار مهم وکاربردی توصیف کرد.

قاسمیان نیز با استقبال از این موضوع برای تقویت این همکاری و ارتقاء آن در استان گیلان موافقت خود را اعلام نمود. همچنین همایشی بعد از ظهر همانروز در محل سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان برگزار شد که سخنرانان از اهمیت آگاهی از شرایط جوی جهت مدیریت پروژه های دردست اجرا و حتی در حین طراحی مطالبی را بیان کردند و خواستار تقویت وتداوم دسترسی به اطلاعات ، داده ها و توصیه های هواشناسی شدند.

لازم به ذکر است توسعه هواشناسی های کاربردی( تهک ) برای اولین بار در استان گیلان به عنوان استان پایلوت در سال ۹۴ در زمینه توصیه های تخصصی در قالب تهک کشاورزی انجام شد و نتایج مطلوبی به دنبال داشت.

برچسب‌ها: