شناسهٔ خبر: 66940 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان :

خسارت های جاده ای در خوزستان به ۶۴۸ میلیارد تومان رسید

خسارت به جاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: در آخرین برآوردهای صورت گرفته از خسارت سیل به زیرساخت های جاده ای استان، این میزان خسارت تاکنون ۶۴۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا با تأکید بر اینکه تا فروکش نکردن آب در سطح جاده های استان امکان برآورد نهایی خسارت وجود ندارد اظهار داشت: بالا آمدن آب وآبگرفتگی جاده بر اثر سیلاب اخیر باعث انسداد برخی محورهای استان شده است که با فروکش کردن آب بر روی سطح جاده ها تردد برقرار و کار اصلاح و ترمیم نقاط آسیب دیده آغاز می شود .

وی با اشاره به محورهای مسدود در سطح استان اظهار کرد: هم اکنون محور اهواز - آبادان به علت طغیان رودخانه و آبگرفتگی در مسیر مسدود  است که جاده اهواز - خرمشهر به عنوان مسیر جایگزین این محور تعیین شد.

بهرامی نیا در خصوص این محور گفت: در محور اهواز-آبادان تا حدودی شاهد فروکش کردن آب هستیم اما در حال حاضر شرایط به گونه ای نیست که اعلام تردد در مسیر اعلام شود تنها خودروهای امدادی و وسایل نقلیه به مقصد دسترسی های محلی از یک باند محور اهواز به آبادان با رعایت مسائل ایمنی در حال تردد هستند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تأکید کرد: آغاز تردد در محور اهواز به آبادان پس از اطمینان از ایمنی مسیر با فروکش کردن آب اعلام خواهد شد.

وی افزود:  محور شریانی بستان به چذابه و محور غیر شریانی عبدالخان به بستان نیز به دلیل طغیان رودخانه همچنان مسدود هستند.

بهرامی نیا اظهار کرد : ۱۰ محور روستایی نیز همچنان مسدود هستند که با فروکش کردن آب، کار احداث و ترمیم جاده ای این روستاها نیز آغاز می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: در حال حاضر وضعیت سیلاب در شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان به گونه‌ای است که باید اقدامات لازم به منظور کنترل و مدیریت سیلاب انجام شود به همین دلیل تردد ماشین آلات در جاده ها از جمله جاده اهواز به خرمشهر در همین راستا است.