شناسهٔ خبر: 6696 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بانك مسكن اعلام كرد:

اعلام جزییات افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن بعد از تصویب در شورای پول و اعتبار

تسهیلات مسکن طبق اعلام بانک مسکن، با تصویب طرح افزایش سقف تسهیلات خرید واحد مسکونی در شورای پول و اعتبار شرایط و جزییات پرداخت این تسهیلات اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، مسعود ایزدی گفت: موضوع افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن تا سقف  ۵۰۰ میلیون ریال برای استفاده فردی و ۶۰۰میلیون ریال برای استفاده زوجین خانه اولی از سال ۱۳۹۳ در دستور کار مدیران بانک مسکن قرار گرفته است که با انجام اقدامات کارشناسی و رفع ابهامات این طرح، نتیجه به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است.

مدیر روابط عمومی بانک مسکن افزود: با نهایی شدن این طرح در بانک مرکزی و تصویب آن در شورای پول و اعتبار، جزییات برای عموم مردم و متقاضیان اعلام می شود.

ایزدی با اشاره به اقدامات بانک مسکن در افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از اواسط سال ۱۳۹۲ یادآور شد: موضوع افزایش سقف خرید مسکن از اواسط سال ۱۳۹۲ در دستور کار بانک مسکن بوده است. علیرغم اینکه درخواست بانک مسکن در آن مقطع افزایش سقف تسهیلات از ۲۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال بوده است ولی در نهایت در دی ماه سال ۱۳۹۲ و موافقت بانک مرکزی سقف تسهیلات خرید خانه برای استفاده فردی به ۳۵۰ میلیون ریال و برای زوجین به ۵۰۰ میلیون ریال و جعاله تعمیر مسکن به ۱۰۰ میلیون ریال افزایش یافت که خوشبختانه با اتخاذ تدابیر لازم تاثیری در افزایش قیمت مسکن نداشته و تعداد و مبالغ تسهیلات اعطایی نیز از رشد قابل توجهی برخوردار شد.

وی افزایش قدرت خرید متقاضیان را یکی از تاثیرات افزایش سقف تسهیلات خرید برشمرد و از آن به عنوان دلیلی برای افزایش مجدد سقف تسهیلات در سال ۱۳۹۳ نام برد./

برچسب‌ها:

نظر شما