شناسهٔ خبر: 66963 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سوی وزارت راه وشهرسازی ابلاغ شد؛

تامین اعتبار۳۹۳۰۰۰ میلیون ریالی برای باز آفرینی شهری استان اردبیل

باباخانی معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی اردبیل گفت : از سوی وزارت راه وشهرسازی حدود مبلغ ۳۹۳۰۰۰ میلیون ریال اعتبار برای باز آفرینی شهری در شهرستانهای استان اردبیل ابلاغ شده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، شهرام باباخانی معاون باز آفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی اردبیل با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به ابلاغ موافقتنامه ای که در خصوص بازآفرینی شهری استان اردبیل اواخر سال ۹۷ انجام شد مقرر شد در سه شهرستان اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر،  باز آفرینی شهری پروژه ها در قالب ساختمانهای رو بنایی و بهسازی معابر، توانمند سازی، انجام شود و برای این منظور برای اجرای این پروژه ها در حدود ۳۹۳۰۰۰ میلیون ریال اعتبار در امسال ابلاغ شد.

وی گفت: در کل اصل سیاست بازآفرینی شهری فراهم کردن شرایط برای بالا بردن سطح زندگی در محلاتی که قبلا مطالعه و تعریف شده اند تا  با ایجاد ساختمانهای زیر بنایی و روبنایی،  بتوانیم سطح زندگی آنها را به متوسط شهری برسانیم.

باباخانی در خصوص عملکرد حوزه سازمان ملی زمین و مسکن در اردبیل نیز عنوان کرد: عمده درآمد این حوزه از فروش واحدهای  مسکونی – تجاری و سایر کاربریهایی که از اتمام پروژه های مشارکتی بدست آمده  و مقرر شد برابر برنامه سال ۹۸ مبلغ ۴۷۰۰۰ میلیون ریال فروش واحد را داشته باشیم.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن افزود: از برنامه های پیش بینی شده این معاونت تعریف ۱۱ پروژه  مشارکتی که به صورت آماده سازی- ساخت واحدهای مسکونی و تجاری و خدماتی در دستور کار این معاونت قرار داشته و مبلغ آورده اداره کل و آورده شریک در این پروژ ها بیشتر از ۲۰۰۰ میلیارد ریال پیش بینی می شود.