شناسهٔ خبر: 66970 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای استفاده بهینه از انرژی‌های تجدید پذیر صورت می گیرد؛

احداث نیروگاه برق خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مرکزی

نیروگاه خورشیدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از احداث نیروگاه برق خورشیدی با هزینه دو ميليارد ریالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، علی‌ زندی‌فر با اشاره به پروژه احداث نیروگاه برق خورشیدی در محل این اداره کل بیان کرد: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه و نیاز مبرم به الکتریسیته استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این امر نیز طی سال‌های اخیر در کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.

زندی‌فر با اشاره مزایای انرژی خورشیدی همچون پاک و بدون آلودگی بودن، بی پایان بودن، رایگان و در دسترس بودن این انرژی، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، هزینه کم تولید در طولانی‌مدت و هزینه کم نگهداری از تأسیسات تولید آن و امن و بی‌ خطر بودن این نوع انرژی افزود: باتوجه به مزایای بسیار زیاد این انرژی احداث نیروگاه خورشیدی در محل اداره کل راهداری استان مدنظر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: پروژه احداث نیروگاه خورشیدی با اعتبار دو میلیارد ریال از محل منابع اعتباری مدیریت سبزطی ۲ ماه آینده اجرایی و بهره‌برداری خواهد شد.