شناسهٔ خبر: 66981 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن مطرح کرد؛

تلاش برای کاهش قیمت تمام شده مسکن در بسته پیشنهادی/ راهکارهای جلوگیری از سفته بازی و دلالی در حوزه مسکن

ابوالقاسم رحیمی انارکی ابوالقاسم رحیمی‌انارکی ضمن تشریح بسته پیشنهادی بانک مسکن برای رونق دادن به بازار مسکن سه راهبرد کلان این بسته را تلاش برای کاهش قیمت تمام شده مسکن، ممانعت از سفته بازی و دلالی در حوزه مسکن و کاهش مشکلات اقشار هدف بانک در تامین مسکن برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی مدیرعامل بانک‌مسکن امروز در اولین همایش مدیران ارشد بانک مسکن در سال ۹۸ با محوریت نقش راهبردی رونق بخش مسکن ضمن رونمایی از بسته پیشنهادی بانک مسکن برای رونق دادن به بازار مسکن، اعلام کرد: بسته پیشنهادی بانک برای رونق دادن به بازار مسکن زمینه ساز جلوگیری از سفته‌بازی و دلالی در بازار مسکن است.

مدیرعامل بانک‌مسکن افزود: در این بسته، کاهش قیمت تمام شده مسکن، جلوگیری از سفته‌بازی و دلالی از بازار واقعی مسکن و کاهش مشکلات اقشار هدف بانک در تامین مسکن است.

رحیمی انارکی تصریح کرد: بانک مسکن در سالجاری وظیفه مهمی در راستای رونق بخشی به مسکن، اقتساد مسکن و همچنین تسهیل در شرایط خانه دار کردن زوج های جوان برعهده دارد. یقینا با همکاری همه مدیران و همفکری همانند کاری در که تامین مسکن مهر انجام شد، می‌توان رونق بخشی به بازار مسکن را با بسته پیشنهادی که در دو محور بازار سرمایه و بازار پول رونمایی می‌شود، محقق کرد.

مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان کرد: بانک مسکن برای مقابله با دشمن در جنگ تمام عیار اقتصادی از اواخر سال گذشته کار تدوین و تهیه این نقشه را شروع کرد. بر این اساس در این نقشه به دنبال اجرای یک بسته رونق زا در بخش مسکن و ساختمان با استفاده از پتانسیل بازارهای پول و سرمایه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این بسته به دنبال فرصت سازی از تهدیدات پیش رو است، افزود: بسته رونق بخشی بخش مسکن فراتر از تسهیلات  دهی است. بدین معنا با توجه به جهش قمیت مسکن در تهران، خرید خانه توسط خانه اولی ها سخت شده است بنابراین تقاضای خرید مسکن در شهرهای اطراف تهران مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این بسته همچنین عواملی که موجب افزایش قیمت مسکن می شوند نیز شناسایی شده اند و تا حد امکان راهکارهای کنترلی برای آنها در نظر گرفته شده است. یکی از راهکارهای این بسته کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت تمامی شده مسکن از طریق مدیریت بازار عرضه و تقاضای مصالح ساختمانی توسط بانک مسکن است.

رحیمی انارکی تصریح کرد: بانک مسک به دنبال آن است تا در چارچوب این بسته، امکان خرید اعتباری مصالح ساختمانی در حجم انبوه را برای سازنده های حرفه ای، صلاحیت دار و معتبر فراهم کند.