شناسهٔ خبر: 66991 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

انتقال کشتی حامل مشتقات نفت ایران به بندر جده و رفع مشکل آبگرفتگی موتور/ کارکنان سالم هستند و خطر غرق شدن کشتی وجود ندارد

کشتی نفتکش معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردى در خصوص آخرین وضعیت کشتی حامل مشتقات نفت ایران در دریای سرخ که دچار آبگرفتگی در ناحیه موتور شده بود، اعلام کرد: این کشتی به بندر جده انتقال یافته و خطر رفع شده است.

هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت کشتی VLCC حامل مشتقات نفتی ایران که روز سه شنبه در دریای سرخ و در نزدیکی بندر جده دچار آبگرفتگی شد، اظهار کرد: پس از اینکه این کشتی روز سه شنبه هفته جاری در فاصله ۷۰ مایلی بندر جده در دریای طرخ دچار آبگرفتگی در قسمت موتور شد و تلاش ها برای جلوگیری از آن به ثمر ننشست. 

وی افزود: پس از این موضوع با اعلام اضطرار فرمانده کشتی با توجه به اینکه در نزدیکی بندر جده قرار داشت با کمک دو یدک کش به بندر منتقل شد. به محض انتقال کشتی به بندر امدادرسانی به صورت عرف از سوی بنادر دنیا انجام می گیرد و در حال با عملیات فنی برای نقص یابی انجام و مشکلی وجود ندارد. خوشبختانه با اقدام به موقع خطر غرق شدن این کشتی را که بار نفتی آن کامل نبوده تهدید نمی کند و تمام کارکنان آن سالم هستند.