شناسهٔ خبر: 67021 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بروز ۶۴ فقره تصادف جاده‌ای در خوزستان در نوروز ۹۸

تصادف جاده‌ای مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در نوروز ۹۸ در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین سال جاری تعداد ۶۴ فقره تصادف منجر به به فوت و جرح در راه‌های استان رخ داد که از این تعداد ۵۲ فقره در راه های اصلی و ۱۲ فقره در راه های فرعی و روستایی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط اداره کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اظهار داشت: بر اساس آمار پزشکی قانونی استان در این بازه زمانی تعداد ۳۶ نفر در تصادفات راه های برون شهری و روستایی استان کشته شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: ۳۳ درصد تصادفات در پنج روز ابتدای طرح، ۲۵ درصد در پنج روز سوم و ۱۷ درصد در هفته آخر طرح بوده است.

بهرامی نیا گفت: ۴۰ درصد تصادفات ناشی از عدم توجه و جلو و خستگی، ۲۳.۵ درصد ناشی از سرعت غیرمجاز و ۱۵درصد نیز ناشی از انحراف به چپ اعلام شده است و این عوامل همچنان از علل اصلی وقوع حوادث در راه های استان هستند.

وی ادامه داد: در ۶ فقره از این تصادفات یعنی معادل ۹ درصد ناوگان عمومی سنگین درگیر بوده و در ۳ تصادف معادل ۴.۵ درصد کامیون ها مقصر حادثه و در یک تصادف نیز اتوبوس مقصر تصادف جرحی بوده و در ۶۰ مورد نیز خودروهای سواری مقصر حادثه بوده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در ۲۶.۵ درصد از تصادفات موتورسیکلت ها درگیر حادثه بوده اند که در ۱۱ درصد از آنها موتورسیکلت مقصر بوده اند.

بهرامی نیا با بیان اینکه در ۲.۵ درصد از تصادفات عابرین دچار حادثه شده اند، تصریح کرد: ۵۰ درصد تصادفات در محورهای آبادان-اهواز، آبادان-ماهشهر، اندیمشک-اهواز و بالعکس، بهبهان-رامهرمز و بالعکس، اهواز-سربندر، مسجدسلیمان-اهواز، مسجدسلیمان- اندیکا رخ داده است.

برچسب‌ها: