شناسهٔ خبر: 67046 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان گلستان:

محور حادثه‌دیده "قلاتپه-درزین" تا سه روز آینده بازگشایی می‌شود/ تردد از محور جایگزین در حال انجام است

مهدی میقانی مهدی میقانی از بازگشایی محور حادثه‌دیده "قلاتپه-درزین" ظرف سه روز آینده خبر داد و گفت: هم‌اکنون تردد وسایل نقلیه عبوری از محور جایگزین در حال انجام است.

مهندس مهدی میقانی، مدیرکل راهداری استان گلستان روز شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بارندگی‌های شدید فروردین‌ماه سال جاری در این استان گفت: از ایام سیل فروردین‌ماه تاکنون شاهد رانش‌ و لغزش‌های زیادی در محورهای مواصلاتی استان گلستان بوده‌ایم که ناشی از عوامل متعددی ازجمله اشباع شدن خاک بوده است.

وی به رانش اخیر صورت گرفته دریکی از محورهای مواصلاتی این استان اشاره کرد و گفت: در ساعات پایانی روز پنجشنبه، دوازدهم اردیبهشت‌ماه شاهد رانش در محور "قلاتپه-درزین"  در روستای صفی‌آباد بودیم که به خطوط آب، برق و گاز منطقه نیز آسیب هایی وارد کرد.

میقانی با اشاره به مسدود اعلام کردن این محور به دلیل احتمال بروز خطر از پیش‌بینی محور جایگزین در این محدوده خبر داد و گفت: وسایل نقلیه و ساکنین تا اطلاع ثانوی می‌توانند از محور "تنگه چلچای" برای تردد استفاده کنند. 

مدیرکل راهداری استان گلستان در پاسخ به زمان بازگشایی این محور آسیب‌دیده گفت: تلاش داریم تا ظرف سه روز آینده محور را بازگشایی کنیم که البته تحقق این امر در گرو بررسی‌های دقیق‌تر است.

وی در پایان با اشاره به بارش‌های شدید از ابتدای سال جاری تاکنون در محورهای مواصلاتی استان گلستان، خسارت سیل اخیر به زیرساخت‌های راهداری در این استان  را بالغ‌بر ۲۶۷ میلیارد تومان اعلام کرد.