شناسهٔ خبر: 67062 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گلستان تصریح کرد؛

لایروبی ۲۴ هزار مترمکعب بستر گرگان‌رود در دو شیفت کاری/ انجام کارهای زیست‌محیطی ایجاد اسکله بندر جدید ترکمن

اله یار اسعدی اسعدی گفت: لایروبی گرگان‌رود با سرعت مناسبی در دوشیفت با دو دستگاه کاترساکشن و بیل باریج دوزیست در حال انجام است تا هرچه زودتر و طبق زمان مقرر اعلام شده به پایان برسد.

اله‌یار اسعدی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درخصوص آخرین وضعیت لایروبی گرگان‌رود بعد از سیل اخیر در این استان اظهار کرد: دستگاه‌ها همچنان مشغول به کار بوده و کار با سرعت مناسبی در دو شیف در نظر گرفته شده پیش می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام قبلی مبنی بر اینکه بستر گرگانرود خاص بوده سرعت کار کاتر ساکشن که مخصوص فعالیت در فضاهای ماسه‌ای است، کمتر است و حتی با فشاری که آمد باعث شد نقص فنی پیدا  کرده و خارج از سرویس شود که تعمیر گیربکس آن یک هفته به طول انجامید.

اسعدی افزود: پیشرفت لایروبی انجام گرفته تا کنون حدود ۲۴ هزار مترمکعب بوده و کار را تا رسیدن به سقف مدنظر اعلام شده یعنی ۴۵ تا ۵۰ هزار مترمکعب با دو دستگاه کاتر ساکشن و بیل باریج دوزیست در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گلستان درخصوص اینکه با این شرایط چقدر امیدوار به پایان لایروبی گرگان‌رود در زمان تعیین شده چهل روز هستند، گفت: پیش‌بینی به لحاظ آمار و ارقام روی کاغذ به ما می‌گوید که روزانه ۱۵۰۰ مترمکعب را می‌توان لایروبی کرد و یعنی ۱۵ روز باید کار تمام شود. با این حال کار در بستر رودخانه کاملا متفاوت است و با توجه به شرایط خاص بستر گرگان‌رود اعلام زمان مشخص، میسر نیست. با این حال تمام سعی و تلاش این است که کار در دو شیفت با سرعت پیش برود.

وی درخصوص بندر ترکمن بابت ایجاد اسکله جدید آن در پایان گفت: کار اسکله جدید بندر ترکمن توسط پیمانکار در حال انجام بوده و کارهای زیست‌محیطی آن انجام شده است تا شروع به کار کند. پیش از این قرار بود در دو ماه این کار انجام بگیرد، اما با توجه به یکسری ملاحظات زیست‌محیطی این زمان کمی به تاخیر افتاده است.