شناسهٔ خبر: 67087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هشت محور خوزستان همچنان مسدود هستند / مسیر جایگزین بستان- چذابه در حال بررسی است

آبگرفتگی راه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در جریان سیل بیش از ۳۵ محور در استان مسدود شدند که شامل ۲۷۰ مسیر روستایی و شهری می شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۸ محور مسدود هستند، اولویت فعالیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای را بازگشایی محورهای مسدود شده برشمرد و اذعان کرد: در حال حاضر حدود ۶ محور روستایی همچنان بسته هستند و با توجه به آبگرفتگی جاده ها، امکان بازگشایی این محورها وجود ندارد اما مسیرهای جایگزین برای تردد این محورها مشخص شده است.

وی با اشاره به مسدود بودن محور شریانی بستان به چذابه گفت: با توجه عدم امکان تردد کامیون ها به دلیل آبگرفتگی محور و اهمیت صادرات، مسیر جایگزین «ام الدبس» به چذابه مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفته و در حال نهایی شدن از سوی دستگاه های ذی ربط است و پس از تأیید، مسیر اعلام خواهد شد تا دسترسی به پایانه برقرار شود.

بهرامی نیا ادامه داد: مسیر غیرشریانی عبدالخان به بستان نیز هنوز به دلیل آبگرفتگی بازگشایی نشده است و در حال پیگیری برای بازگشایی این مسیر هستیم.

وی تصریح کرد: سایر محورهای استان از جمله محور اهواز به آبادان و سه راهی دارخوین به شادگان بازگشایی شده و تردد در این محورها در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه اولویت با جبران خسارت در جاده های شریانی استان است، گفت: جاده های روستایی دچار آسیب زیادی شدند که باید حتما در اصلاح و ترمیم این مسیرها پیگیری بیشتری انجام شود.