به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی وامور بینالملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید حسین میرشفیع سالجاری را در توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دوران طلایی توسعه آزادراههای کشور نامید و گفت: سالجاری با بهرهبرداری از منطقه یک آزادراه تهران- شمال به طول ۳۲ کیلومتر، آزادراه همت- کرج به طول ۹ کیلومتر و آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر و قطعات دو و سه و چهار آزادراه اراک-خرم آباد به طول ۶۷ کیلومترگام مهمی در ساماندهی ترافیک پایتخت برداشته و گلوگاههای مهم ترافیکی دو استان پرجمعیت تهران و البرز رفع خواهد شد.
وی افزود: کنارگذر شرق اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر، قطعه چهار آزادراه تبریز- ارومیه به طول ۳۵ کیلومتر و آزادراه اصفهان- شیراز به طول ۲۲۳ کیلومتر دیگر آزادراه های کشور هستند که عملیات اجرایی آنها طی سالجاری تکمیل خواهد شد.
میرشفیع توسعه شبکه آزادراهی را به دلیل امنیت، سرعت و استاندارد در طراحی و اجرا بهترین گزینه حملونقل کالا در کشور دانست و عنوان کرد: در راستای بهبود شرایط راههای کشور و افزایش ایمنی در سالجاری عملیات اجرایی چند آزادراه دیگر در محورهای مواصلاتی مهم کشور آغاز خواهد شد.
معاون ساخت وتوسعه آزادراهها ادامه داد: قطعه سه آزادراه مرند- بازرگان، بخشی از آزادراه ارومیه- تبریز، آزادراه مهریز- اردکان، کنارگذر یزد، بخشی از کمربندی قم و کنارگذر آبادان- خرمشهر آزادراههایی هستند که عملیات اجرایی آنها در سالجاری آغاز خواهد شد.
وی همچنین تکمیل آزادراه های حرم تا حرم، مشهد- باغچه، کرمانشاه- حمیل و کنارگذر اراک را بخش دیگری از برنامهها در این حوزه معرفی کرد.
میرشفیع با تاکید بر پیش بینی روشهای تامین مالی مناسبی در بودجه سالجاری گفت: پروژههای مذکور ردیف اعتباری مصوب دارند اما با توجه به پایین بودن رقم بودجه در پروژههای آزادراهی و تمرکز بر اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت که آن هم محدودیت دارد و باید بر اساس ابلاغ سازمان برنامه و بودجه به پروژههای تزریق شود، لازم است روشهای تامین سرمایه جدیدی برای پروژههای آزادراهی پیش بینی شود که خوشبختانه امسال این اتفاق افتاده است.