شناسهٔ خبر: 67158 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

تشریح عملکرد بندر شهید رجایی در فرودین ۹۸ / جابه‌جایی نزدیک به پنج میلیون تن کالا / صادرات غیر نفتی از ۲,۵ میلیون تن فراتر رفت

بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جابه‌جایی حجمی نزدیک به پنج میلیون تن انواع کالا و صادرات ۲,۵ میلیون تن کالای غیر نفتی در این بندر طی نخستین ماه فصل بهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اله مراد عفیفی پور؛ با ارائه گزارشی از عملکرد یک ماهه بندر شهید رجایی در سال ۹۸ اظهار داشت: طی فروردین ماه امسال، در مجموع چهار میلیون و ۹۶۱ هزار و ۵۹۷ تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است .

وی افزود: سهم عمده عملیات صورت گرفته با رقم سه میلیون و ۸۰ هزار و ۹۷۴ تن، مربوط به کالاهای غیر نفتی و یک میلیون و ۸۸۰ هزار و ۶۲۳ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات ۲,۵ میلیون تن کالای غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را دو میلیون و ۵۱۱ هزار و ۷۸۳ تن عنوان کرد .

واردات ۴۳,۵ درصد کاهش یافت

عفیفی پور حجم واردات  غیرنفتی طی فروردین ماه از طریق بزرگترین بندر تجاری کشور را ۳۷۵ هزار و ۱۷۵ تن اعلام کرد و افزود: این رقم در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴۳,۵ درصدی داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت ۶۰ هزار و ۵۱۹ تن کالای غیرنفتی و ترانشیپ ۱۰۸ هزار و ۵۴۲ تن از اینگونه کالاها طی نخستین ماه فصل بهار سال جاری خبر داد.

صادرات ۶۰۰ هزار تن فرآورده نفتی

عفیفی پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد یکماهه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: طی این مدت، ۶۰۴ هزار و ۷۴۰ تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت، یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۸۸۳ تن فرآورده نفتی در قالب رویه کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) جابجا شده است.

پهلوگیری ۲۸۶ فروند شناور در دروازه طلایی اقتصاد ایران

این مقام مسؤول در پایان گفت: از مجموع ۲۸۶ فروند شناوری که طی فروردین ماه به این بندر تردد داشته است، ۲۴۹ فروند، بالای هزار تن و ۳۷ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.