شناسهٔ خبر: 67203 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی و مقام‌سازی پروژه‌های مسکن مهر کرمانشاه از خزانه دولت

جلسه علی نبیان گفت: با پیگیری‌های سازمان ملی زمین و مسکن، استانداری کرمانشاه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بازسازی پروژه‌های مسکن مهر مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریالی از اسناد خزانه دولت اختصاص یافت که این اقدام کمک بسیار موثری برای رفع مشکلات مردم این منطقه بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نشست مشترکی که با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل شد، عملکرد این سازمان در پروژه ۵۷۶ واحدی مسکن مهر سرپل ذهاب بررسی شد و گزارشی از شرح اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن در بازسازی واحدهای آسیب‌دیده در زلزله آذرماه سال ۹۶ این استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نبیان در حاشیه این دیدار با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۵۶ درصد از نازک کاری ۲۱ بلوک مقاوم‌سازی شده به اتمام رسیده، از کمک مالی ۱۲۰ میلیارد ریالی این سازمان برای بازسازی پروژه های مسکن مهر آسیب‌دیده در زلزله آذرماه سال ۹۶ این استان خبر داد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: همچنین با پیگیری‌های سازمان ملی زمین و مسکن، استانداری کرمانشاه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بازسازی پروژه‌های مسکن مهر مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریالی از اسناد خزانه دولت اختصاص یافت که این اقدام کمک بسیار موثری برای رفع مشکلات مردم این منطقه بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مبالغ ذکر شده برای تخریب بخش‌های آسیب‌دیده ساختمان‌ها، آشکارسازی بلوک‌های آسیب‌دیده، انعقاد قرارداد طرح مقاوم‌سازی بلوک‌های آسیب‌دیده و شروع عملیات مقاوم‌سازی و تکمیل واحدهای پروژه ۵۷۶ واحدی سرپل ذهاب و پروژه مسکن مهر اسلام‌آباد غرب هزینه شده است.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، وی اظهار کرد: سازمان ملی زمین و مسکن در سال گذشته مبلغ ۸۳ میلیارد ریال نیز بابت سایر پروژه های مسکن مهر در استان کرمانشاه هزینه کرده است.