شناسهٔ خبر: 67268 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزير راه و شهرسازی در همايش معاونين حمل‌و‌نقل تأكيد كرد:

شناخت صحيح چالش‌ها و مشكلات بخش حمل‌و‌نقل جاده‌‌ای

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزير راه و شهرسازی در نشست هم‌انديشی معاونين حمل‌و‌نقل ادارات كل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سراسر كشور، بر شناخت صحيح و دقيق چالش‌ها و مسائل و مشكلات موجود در بخش حمل و نقل جاده‌ای كالا و مسافر تأكيد كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهندس عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، با بیان نقش و اهمیت وظیفه معاونین حمل و نقل در گردش مالی و اقتصادی بخش حمل و نقل جاده‌ای در اقتصاد ملی اظهار داشت: به منظور توسعه فعالیت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای در كشور و برون رفت از مشكلات موجود، ابتدا باید مشكلات و چالش‌های  وضعت موجود به درستی شناسایی شده و سپس با نگاه به شرایط روز و پیش‌بینی برای آینده، برنامه‌های لازم تدوین و  عملیاتی شود.

وی ضمن تأكید بر ارتقای كیفیت خدمات به مردم و مراجعه كنندگان، خاطرنشان كرد: ارایه هیچ خدمتی بدون هدف رضایت‌مندی مردم و ارباب‌رجوع معنا و مفهومی ندارد و مسئولین حمل و نقل می‌بایست پایش عملكرد و خدمات این حوزه را در دستور كار قرار دهند.

مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ضمن تقدیر از خدمات معاونین حمل و نقل استان‌ها در ایام طرح نوروزی و بحران سیل اخیر و كمك‌رسانی به استان‌های سیل‌زده، افزود:این خدمات نشان‌دهنده همدلی و همكاری بی‌نظیر در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای است كه موجب شد تا مشكلات و مسائل به وجود آمده از این سانحه در حداقل زمان ممكن مرتفع شده و به خوبی مدیریت شود.

قربانی یادآور شد:درك شرایط امروز جامعه و توجه به نقش حمل و نقل جاده‌‌ای در اقتصاد كشور، واضح و مبرهن است و باید همگام با سایر بخش‌های اقتصادی كشور و با تمام توان آمادگی مقابله با مشكلات و چالش‌های موجود فراهم شود.

این گزارش حاكی است در ادامه این نشست، از سوی مدیران كل دفاتر حمل و نقل كالا، مسافر، ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی، ایمنی و ترافیك، مطالبی درخصوص رسیدگی به مطالبات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای كالا و مسافر، افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل بین‌المللی و پایانه‌های مرزی، اجرای برنامه‌های ارتقای ایمنی و كاهش سوانح جاده‌ای به حاضران در نشست ارایه شد.

همچنین، عباسعلی بنی‌اسدی مدیركل دفتر حقوقی و تدوین مقررات نیز بر ضرورت رسیدگی به موقع به پرونده‌های واصله درخصوص تخلفات شركت‌ها و مؤسسات حمل و نقل، همچنین استفاده از ظرفیت كمیسیون‌های ویژه جهت به‌روزرسانی رسیدگی به تخلفات باتوجه به صلاحیت عدم كمیسیون‌های مذكور در سطح كشور، تأكید كرد.

گفتنی است در این نشست معاونین حمل‌ونقل استانها به بیان مسایل و مشكلات كاری و دیدگاه های سازنده در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای پرداختند.