شناسهٔ خبر: 67422 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد:

رویکرد جدید سازمان بنادر در حوزه مراکز لجستیکی با افزایش پهنه های تحت مسئولیت / افزایش پذیرش کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بنادر شهید رجایی و چابهار

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پهنه های تحت مسئولیت سازمان بنادر و دریانوردی در قالب سند آمایش مراکز لجستیک، برای اولین بار فراتر از حصار بندر و محیط پیرامونی اش تعریف شده و این رویکردی جدید برای سازمان بنادر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در چهل و چهارمین نشست اتاق فکر سازمان بنادر  با موضوع « هم اندیشی برای یافتن راهکار های اجرایی سازی سند آمایش مراکز لجستیک در شش پهنه تحت مسئولیت بنادر و دریانوردی »، گفت: تهیه و تصویب سند آمایش مراکز لجستیک ، یک رویکرد راهبردی و زیر بنایی خیلی بزرگ است که وزارت راه و شهرسازی به آن اهتمام کرد و به سرانجام رساند.

ویبا بیان اینکه پهنه های تحت مسئولیت این سازمان در قالب سند آمایش مراکز لجستیک ، فراتر از محدوده سنتی اش قرار گرفته است، تاکید کرد: نکته حایز اهمیت در این شرایط، برنامه ریزی برای ایجاد مراکز لجستیکی در نقاط با فاصله نسبتا دور از بنادر است.

راستاد افزود: در این سند و بر اساس سلسله مراتبی که برای مراکز لجستیکی تعیین شده، شهرهای لجستیکی بالاترین سطح تعریف شده است که تحت مسئولیت سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اظهار داشت: به جز دهکده های لجستیکی تحت مسئولیت سازمان بنادر ، چهار شهر در سند آمایش مراکز لجستیک تعیین شده که سه شهر در محدوده بندری و تحت مسئولیت سازمان بنادر قرار دارد و این بیانگر نقش موثر این سازمان و اجزای پیرامونش در شکل دهی و آماده سازی مراکز لجستیکی و شهرهای بندری است.

وی با بیان اینکه هاب غلات به جهت آبخور مناسب و به طور سنتی در بندر امام خمینی ( ره) متمرکز شده است، گفت:  ما نمی توانیم در طول نوار ساحلی فقط به یک نقطه محدود باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پذیرش کشتی های حامل کالاهای اساسی در دستور کار بنادر شهید رجایی هرمزگان و شهید بهشتی چابهار قرار دارد و این ظرفیت در بزودی در بنادر یاد شده توسعه پیدا می کند.