شناسهٔ خبر: 67423 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

به عنوان عضو ناظر شورای حمل و نقل ریلی؛

مدیرعامل راه‌آهن در اجلاس حمل‌و‌نقل فنلاند شرکت کرد

بازدید هیات جمهوری اسلامی ایران در سطح مدیر عامل شرکت راه آهن در هفتادمین اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای سی آی اس (CIS) در هلسینکی حضور یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سعید رسولی مدیر عامل راه آهن گفت: ایران در حال حاضر عضو ناظر شورای حمل و نقل ریلی است و امیدواریم در اجلاس هلسینکی حضور ایران به عنوان عضو وابسته به تصویب برسد.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران نقش مهمی را در کریدور شمال و جنوب برعهده دارد و با ارتقای جایگاه ایران در این اجلاس، ترانزیت کالا با کشورهای عضو سی آی اس تسهیل خواهد شد.

شورای حمل‌‌و‌نقل ریلی کشورهای مشترک‌المنافع (CRT CIS) در سال ۱۳۷۱ تشکیل‌شده است و مقر آن در روسیه قرار دارد.

اعضای شورای حمل‌ونقل شامل کشورهای مشترک‌المنافع هستند و همچنین تعدادی از کشورهای اروپای شرقی نیز با این شورا همکاری می‌ کنند.

شورای حمل‌ونقل ریلی کشورهای مشترک المنافع در سال ۱۳۷۱ تشکیل شده و هدف اصلی آن هماهنگ کردن امور حمل و نقل ریلی بین دولت‌های عضو این شورا است و عضویت ایران به عنوان عضو ناظر این شورا در هفتم ماه می ۲۰۱۳ در جلسه پنجاه و هشتم این شورا در تاجیکستان، مطرح و مورد تایید قرار گرفت.