شناسهٔ خبر: 67432 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران :

هشت زیرگذر و ۱۶ دوربرگردان در مازندران به اجرا در می آید

نجفی مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در نشست با اصحاب رسانه عنوان کرد: در سال جدید هشت زیرگذر و ۱۶ دوربرگردان، بهسازی ۵۰ کیلومتر از راه‌ها، تعریض و روکش آسفالت محور کناره در مازندران به اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، عباسعلی نجفی عملیات راهداری در استان را مستلزم شرایط خاص و تلاش همه جانبه دانست و گفت: با توجه به شرایط خاص اقلیمی و نزدیک شدن به آغاز سفرهای تابستانی این اداره توجه و نظارت بیشتری برای بهسازی و بازسازی شریان های ارتباطی مازندران دارد.

نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به جسم راه ها و ابينه فني

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران، ميزان خسارات اولیه وارده به جسم راه‌ها و ابينه فني در اثر رانش، ریزش، لغزش و جاری شدن سيل و طغیان رودخانه‌ها در محورهاي مواصلاتی استان را بالغ بر  ۲۹۶ میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: به دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل ، رانش زمین، آب بردگی در مسیرها، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد شده است.

وی طول راه‌های آسیب دیده را ۲۱۲۶ کیلومتر، تعداد پل های و آبروهای آسیب دیده را ۹۴دستگاه اعلام کرد و اظهار داشت: بر اثر این سیل ۲۵۷ محور اصلی، فرعی و روستایی مسدود گردیده بودکه با تلاش شبانه روزی راهداران محورها بازگشایی و تردد در آن بطور عادی جریان دارد.

وی در ادامه ضمن بیان این خبر که معاون وزیر ورئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ازاین اداره کل به جهت کاهش متوالی سه ساله تلفات حوادث رانندگی در راههای برون شهری  و روستایی مازندران تقدیر و تشکر کرد اظهار داشت : با توجه به انتشار آمار تلفات حوادث رانندگی سال گذشته از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور و بررسی وضعیت عملکردی اداره کل در ارتقای ایمنی ،استان مازندران موفق به کاهش متوالی سه ساله در تلفات ناشی از تصادفات ترافیکی در راههای برون شهری و روستایی گردیده است مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت : امید است با تداوم این امر و همکاری و تعامل با سایر دستگاههای ذیربط به ویژه استفاده از ظرفیتهای کمیسیون های اجرایی ایمنی استان این روند کاهش تلفات جاده ای در سال‌های آتی نیز استمرار یابد.

نجفی در این نشست بر پاکسازی حریم راه‌ها و منظر آرایی جاده های استان تاکید و تصریح نمود : با توجه به تردد و حجم ترافیک در مازندران ضروری است به طور مستمر پاکسازی و زیباسازی حریم راه های این استان انجام گیرد.

وجود ۱۰۲دستگاه تردد شمار در جاده های استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با بیان اینکه ۴۵ دوربین نظارت تصویری در  راه های استان نصب است اظهار داشت: در ۱۰۲ نقطه از جاده های این استان ، دستگاه‌های تردد شمار نصب شده است.

وی خواهان جایگزینی سیستم های مکانیزه به‌جای سیستم های سنتی شد و گفت: ۶۰ دوربین ثبت تخلف نیز در محورهای  بزرگراهی و شریانی ارتباطی استان نصب  و به بهره‌برداری رسیده  و برنامه توسعه سامانه‌ها و تجهیز سایر محورهای در دستور کار قرار دارد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در خصوص وضعیت حوزه حمل و نقل در استان خاطر نشان ساخت : در مازندران تعداد ۱۲۵شرکت حمل و نقل کالا و ۲۱۲ شرکت حمل و نقل مسافر ، شش شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و دو شرکت حمل و نقل بین‌المللی مسافر وجود داشته که در خدمت هموطنان عزیز میهستند.

وی در پایان  این نشست  به پرسش خبرنگاران پاسخ داد و افزود انعکاس فعالیت‌ها و و میزان خسارت‌های وارده به جسم راه در سیل اخیر نیازمند همکاری اصحاب رسانه می باشد تا شرایط بهتری برای استان رقم بخورد .