شناسهٔ خبر: 67436 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

پیشرفت مطلوب پروژه‌های زیرساختی به‌رغم فشارهای بین‌المللی/ سرعت اجرا در پروژه‌ها افزایش یابد

جلسه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: احداث پروژه‌های زیرساختی از پیشرفت مطلوبی برخوردار هستند که در دلگرمی و بالابردن روحیه مردم با وجود تمام گرفتاری‌ها تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبرالله خادمی در نشست هماهنگی با عوامل و دست‌اندرکاران پروژه احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران اظهار داشت: هم اکنون کشور در شرایط خاصی قرار دارد اما به رغم تمام فشار‌ها، فرایند احداث پروژه‌های زیرساختی از پیشرفت مطلوبی برخوردار هستند که در دلگرمی و بالابردن روحیه مردم  با وجود تمام گرفتاری‌ها تاثیر بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: تلاش شود، روند پیشرفت و سرعت پروژه‌ها حفظ شود و افزایش یابد تا در همین شرایط نیز مردم شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های زیربنایی به ویژه آزادراه‌ها باشند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در ادامه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران را سومین پروژه بزرگ آزادراهی کشور بعد از آزدراه‌های تهران-شمال و اصفهان-شیراز خطاب کرد و گفت: این پروژه تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از ورود ترافیک سنگین به شهرهای تهران و کرج  دارد و نسبت به بازدید سال گذشته از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اولیت‌های اجرایی در آزادراه کنارگذر جنوبی تهران را برقراری اتصال و قابلیت فراهم کردن شرایط عبور از شرق به غرب و بالعکس عنوان کرد و گفت: برنامه‌مالی این پروژه با هدف تحقق بهره‌برداری در موعد مقرر،همچنین ارائه به وزیر راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه با همکاری سرمایه گذار و دست‌اندرکاران دستگاه اجرایی تهیه شود.

خادمی خاطرنشان کرد: با در اختیار داشتن این برنامه می‌توان نیازمندی بخش‌های مختلف را شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها در راستای بهره‌برداری به موقع از این پروژه آزادراهی بهره‌ جست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ کیلومتر از پروژه روسازی آسفالتی شده و بیش از ۱۰۰ کیلومتر دیگر در مرحله اساس و آماده روسازی است،‌ انتظار می‌رود سرعت عملیات اجرایی افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در پایان از پیمانکاران سراسر کشور و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) که در طول وقوع سیلاب به طور خود جوش تمامی ماشین‌الات و تجهیزات خود را برای کمک به مردم مناطق سیل زده بسیج کرده بودند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: این اقدامات از سوی پیمانکاران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)، حاکی از همبستگی و وفاق ملی در کشور است.